    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Date: Wed, 12 Apr 2023 17:22:19 +0200
    <nibYL.3076436$%ng4.2092183@fx09.ams1>
    <u0rs3o$i4o$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <64318fc0$0$13073$65785112@news.neostrada.pl>
    <WNmYL.1508314$PyXe.997701@fx08.ams1>
    <h...@4...net>
    <QQoYL.93161$z1hf.68382@fx05.ams1>
    <1gkz4ql40arz2$.1ctafyyiqje6q.dlg@40tude.net>
    <ymIYL.717180$QS94.703961@fx10.ams1>
    <6433550a$0$13076$65785112@news.neostrada.pl>
    <1b2zqgsdthq1u$.rc1wxsmfcbd1$.dlg@40tude.net>
    <6433ebaa$0$13075$65785112@news.neostrada.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 12:57:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Portal sprzedażowy sam wysyła pisemne zawiadomienie. Podają w nim

    Gdzie wysyła - o to pytałem.

    > wszystkich pokrzywdzonych, wszystkich świadków (osoby, które kupiły, ale
    > nie skarżą się, bo mogły po prostu zignorować oszustwo) oraz znane im
    > dane pozwalające na ustalenie tożsamości oszustwa. Wówczas się wszczyna
    > postępowanie i równolegle zleca właściwym jednostkom przesłuchanie

    No widzisz - potraficie sobie znaleźć właściwą jednostkę.

    > pokrzywdzonych oraz szuka sprawcy. Często z jednostek zamiast
    > przesłuchania przychodzi informacja, że on już tam składał
    > zawiadomienie, ale odmówiono wszczęcia albo umorzono. NA tej podstawie
    > oceniam, ze nie jest to jakiś lokalny problem, tylko powszechny w Polsce.

    > W wypadku przestępstw internetowych jest ten problem, że namierzenie
    > miejsca działania sprawcy nie jest proste ani oczywiste. Dlatego im się
    > to udaje aż do czasu, gdy ktoś ogarnie, że to nie jest pojedynczy
    > przypadek niewysłania, a "zwyczaj" danego sprzedającego.

    A to tym razem nie wystarczy wpisać cokolwiek, potem sie sprostuje?

    Gdzie to lokujecie - w rejonie poszkodowanego, czy w rejonie działania
    sprawcy?
    Coś tam oficjalnie ma wpisane, i od tego można zacząć..

    > Po prostu taka jest specyfika oszustw, że opierają sie na tym, że
    > teoretycznie oszukany powinien nie wiedzieć, ze został oszukany. I tak
    > starają się oszuści lawirować.

    Trudno, zeby sie w koncu nie dowiedział.
    Chyba, ze miałeś na mysli "przez kogo został oszukany".

    > Stąd mechanizmy ALLEGRO czy OLX mające
    > właśnie zapobiec tej niewiedzy. Dlatego odradzam zakupy na FaceBook, czy
    > serwisach ogłoszeniowych inaczej, niż osobisty przyjazd do sprzedającego
    > i tam dopięcie transakcji.

    > Przecież ja pisze ogólnie, a nie o jakimś szczególnym przypadku. Przy
    > czym ja nie bronię nikomu składać zawiadomienia, a po prostu opisuję,
    > jak to działa w praktyce i tyle.

    Czyli że wam sie nie chce, i kombinujecie jak tu umorzyc od razu.

    > Istnieje jeszcze coś takiego, jak czynności operacyjne. Jak masz oszusta
    > na swoim terenie, to da się to "wyczuć" po przychodzącej do jednostki
    > pismach o pomoc.

    No ale jak mają przyjsc, jesli jednostka w której zgłoszono tylko
    patrzy, jak umorzyc z braku znamion przestępstwa?

    A jak juz przyjdzie takie pismo, to co druga jednostka robi?
    Udaje sie sprawdzic, wzywa na przesłuchanie, czy kombinuje jakby
    tu bez wysiłku stwierdzic, ze nie ma znamion przestępstwa? :-)

    J.