  • Data: 2009-01-04 17:56:11
    Temat: Re: drifting na parkingu hipermarketu
    Od: Cubus <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli parking jest nieogrodzony, a "ślizganie się" nie powoduje realnego
    > zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, to w mojej ocenie nie mam
    > miejsca popełnienie żadnego wykroczenia. Oczywiście, zawsze może się
    > zdarzyć, że ktoś postronny przyjedzie i w tym wypadku natychmiast należy
    > przerwać "trening", bowiem jego kontynuowanie zaczyna zagrażać
    > bezpieczeństwu.

    IMHO każda jazda treningowa (opanowywanie poślizgów, omijanie przeszkód,
    hamowanie awaryjne etc.) wymaga aby nikt postronny
    nie pojawił się na placu ćwiczeń. Jeśli na pusty parking wybieram się
    sam, nie mogę tego zapewnić. Skupiony na wykonywaniu ćwiczeń mogę nie
    zauważyć, że w pobliżu pojawiły się ciekawskie dzieci, pijak czy
    pracownik odśnieżający parking.

    Ponadto parkingi przy centrach handlowych (i same centra) mają zapewne
    regulaminy.
    Nigdy nie czytałem takowego, ale domyślam się, że są tak punkty
    mówiące, że na drogach wewnętrznych obowiązują przepisy PORD,
    a może nawet zabraniające innych czynności niż parkowanie auta
    i dojazd do miejsca postoju.