    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowóz dzieci do szkoły
    Date: Sun, 23 Nov 2003 10:54:07 +0100

    Użytkownik "Arkadiusz Zychewicz" <a...@d...uw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bpo5pc$h9m$1@h1.uw.edu.pl...

    > Bardzo dziękuje za odpowiedź.
    >
    > Jednak ponieważ nie był to przypadek akademicki,a przykład z życia to
    > powiem że problem rozbija się o to jak mierzyć odległość od szkoły do
    > domu. Gmina/dyrektor szkoły mierzy drogę po jakieś polnej drodze i
    > wychodzi mu mniej a "za asfaltem" czyli normalną drogą jest sporo dalej
    > więc jak zmierzyć odległość?

    Myślę, że jest to wyraźnie napisane:
    "droga dziecik z domu do szkoły". Jeżeli dziecko
    na co dzień chodzi drogą asfaltową, to jest to właśnie
    ta droga... Trudno sobie wyobrazić, by chodziło
    przez jakieś lasy i odludne pola do szkoły...
    Ale ozywiście wyegzekwowanie przepisu
    od gminy może być trudne. Proponuję zacząć od napisania
    listu do kuratorium.

    Michał Łętowski