    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dostęp do polskich norm - egzekucja wyroku NSA
    Date: Thu, 13 Dec 2007 10:31:12 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 13 Dec 2007 09:43:49 +0100, Yes napisał(a):

    > na grupie sąsiedniej (pl.misc.elektronika) wyskoczył wątek dotyczący
    > dostępu do Polskich Norm. W wątku tym przedstawiony został wyrok NSA
    > stanowiący o tym, że Polskie Normy są informacją publiczną i jako taka
    > powinna być dostępna bezpłatnie (ew. w cenie wykonanej kopii).

    Ale to jest TWÓJ wyrok, w *TWOJEJ* sprawie?

    > Idąc do czytelni norm "pani w okienku" nie pozwoli na wykonanie kopii
    > normy na posiadanym przez nią ksero, tłumacząc to zapisem na okładce
    > normy o zakazie kopiowania (NSA podważył tą klauzulę).

    PN są utworem w rozumieniu prawa autorskiego, zatem podlegają identycznej
    ochronie jak każdy inny utwór.
    NSA tego w życiu nie zmieni, podobnie jak podważyć jakiejkolwiek klauzuli
    też nie może.

    Jeśli już to cieszyć może się strona, która ma taki obłędny (formalnie -
    bo merytorycznie może i prawidłowy) wyrok, ale dla osób postronnych jest
    on bez znaczenia.

    > W jaki sposób
    > praktyczny mogę wyegzekwować wykonanie kopii normy np. aparatem
    > fotograficznym?

    Szukając w ustawie o PN i/lub Pr.Aut.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd