  • Data: 2005-04-05 19:07:47
    Temat: Re: dokumenty potwierdzajace uzyskanie tytułu magistra.... ???
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05/04/2005 18:25, witek wrote :

    > Dostałby podwyżkę z wyrównaniem po przyniesieniu dyplomu i zapewne o to
    > wyrównanie była sprawa.
    >
    > To ząświadczenie z dziekanatu nie jest nic warte, bo niczego nie
    > zaświadcza, może co najwyżej pomóc, że ci pracodawca uwierzy.
    > Po za tym uczelnie nie mają prawa wystawiać tego typu zaświadczeń, ale
    > to juz zupełnie inna bajka.

    Nie rozumiesz mnie. Dla sądu powszechnego zaświadczenie z dziekanatu
    jest coś warte i coś zaświadcza. Podobnie dla organu stosującego kodeks
    postępowania administracyjnego i kodeks postępowania karnego.

    Dlaczego uczelnie nie mają, wg Ciebie, prawa wydawać tego rodzaju
    zaświadczeń? Moim zdaniem mają nawet taki obowiązek, który wynika z art.
    217 kpa w zw. z art. 161 ustawy o szkolnictwie wyższym. Przyznanie
    tytułu magistra jest decyzją administracyjną, a zatem w tym zakresie
    zastosowanie mają przepisy kpa dotyczące zaświadczeń.

    Dlatego dziwna jest dla mnie opinia, której tak kurczowo się trzymasz,
    że dla szkoły (albo innego pracodawcy) dyplom jest nic nie warty. Ale
    skoro Ty tak twierdzisz, to na Tobie spoczywa ciężar wykazania że w
    wypadku dyplomu jest inaczej niż wypadku innych dokumentów. Dlatego
    wszyscy wokoło proszą Cię o podanie ustawy z której wynika, że jest
    inaczej niż zwykle.

    Czym się różni dyplom od zaświadczenia z dziekanatu? I jedno i drugie to
    dokument potwierdzający pewien stan faktyczny. Dlaczego niby jeden
    dokument jest lepszy od drugiego?

    W przypadku szkoły publicznej, głęboko zastanawiam się, czy przypadkiem
    nie mają zastosowania też przepisy kpa, co by skutkowało, że odmowa
    przyjęcia zaświadczenia z dziekanatu byłaby obrazą art. 75 kpa.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the