  • Data: 2009-08-03 17:48:25
    Temat: Re: dobra osobiste pracownika
    Od: kulf0n <k...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Śliski nieco jest, fakt.
    > Tylko czy ty na pewno rozumiesz termin "dobra osobiste"?

    no właśnie nie wiem, a chciałbym zrozumieć. podany przykład zaczerpnąłem
    z orzeczenia Sądu Najwyższego (dotyczy poważniejszej sprawy, ale chodzi
    mi o definicję "nieobiektywnej i niesprawiedliwej" oceny pracy i stresu
    z tym związanego).

    cytat:
    Nietaktowne czy niekulturalne odnoszenie się przełożonego do podległych
    mu pracowników, nie mówiąc już o przejawianiu wobec nich fizycznej
    agresji, jest więc zachowaniem bezprawnym i jeśli nawet ,,dotyczy"
    umówionej pracy, to wystawia pracownika na stres, którego w żadnym razie
    nie sposób uznać za normalnie związany z jej wykonywaniem. To samo można
    powiedzieć o stresie pracownika, który z grubiaństwem przełożonego styka
    się w związku z nieobiektywną lub niesprawiedliwą oceną swej pracy, a
    zatem z oceną naruszającą ponadto normę z art. 94 pkt 9 kp. [..] Jeśli
    zarzuty są bezprawne, to nastąpi naruszenie dóbr osobistych osoby
    zatrudnionej.

    "Ochrona dóbr osobistych w zatrudnieniu", Helena Szewczyk

    gdybyś mógł rozwinąć temat stresu w nawiązaniu do tego orzeczenia byłbym
    zobowiązany. czy chodzi tu konkretnie o grubiaństwo czy ogólniej stres
    wykraczający poza stres wynikający z wykonywanej pracy?

    kulf0n