    From: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Date: Tue, 3 Jan 2006 11:44:16 +0100

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dpdj2o$9t9$1@opal.futuro.pl...

    > Nie jest moim zdaniem jasny zapis, gdyż wprost tego nie zabrania. Wprost
    > zabrania przy znaku B-23. Taka dziwna gra słów w tym zapisie, wydaje mi się
    > że przez prawnika do zakwestionowania.
    > Poza tym jeszcze jedna kwestia: czy jeśli sygnalizator emituje migający
    > sygnał żołty (np. w nocy) to nadal nie wolno tam zawracać? Czy wtedy wolno,
    > ale zachowując ostrożność? Lekka sprzeczność logiczna :-).

    Migający żółty to nie jest S-3, (znaki sygnałów S-XX zawsze są niemigające !!! ) tak
    samo jak wyłączona sygnalizacja. Zakaz ma
    sens wtedy tylko gdy sygnalizacja jest włączona, gdy jest migająca lub wyłączona
    zakaz nie ma sensu a stosuje się wówczas zasady
    jakie obowiązują na tym skrzyżowaniu bez sygnalizacji. Wiec jeśli nie ma zakazu
    skrętu w lewo albo zawracania to zawracać owszem
    można.

    A.

    PS zamiast doszukiwać się sprzeczności logicznych zacznij przepisy PoRD stosować
    precyzyjnie, dokładnie bez uproszczeń. Wtedy
    myśle że w sytuacji którą opisałeś nie dostaniesz sprzeczności logicznej. Czy
    widziałeś w jakiś przepisach sygnalizato S-3 z
    migającym światłem albo wyłączony - oczywiście że nie więc po co go stusujesz w
    rozważaniach jak czegoś takiego nie ma. Na S-3
    sygnały mogą być tylko czerwony, czerwony+żółty, zielony, żółty i nigdy nic nie miga
    w każdym razie w opisie w PoRD nic o tym
    nie napisano.