  • Data: 2004-07-21 23:15:12
    Temat: Re: do aplikantów sądowych
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezar"

    > Na prokuratorska i sadowa wlasnie sie zmienily tzn w tym roku brali 200%
    > wiecej ludzi niz rok temu. Oczywiscie na bezsensowny pozaetat. A przy tych
    > ilosciach przyjetych widoki na asesure sa zadne. Przed nimi 3 lata
    ciezkiej
    > pracy w systemie ktory w praktyce uniemozliwia znalezienie normalnej pracy
    > wogole jakiegokolwiek rozpoczecie doroslego zycia przez ten czas. A mimo
    > ludzie wala drzwiami i oknami. Nie ma co im zazdrościć.

    Oj już nie tak nie "walą drzwiami i oknami". W mojej miejscowości na 45
    miejsc na aplikacje sądową starało się dokładnie 79 osób.
    IHMO aplikacja sądowa to najgorszy wybór, po 3,5 letniej radcowskiej można
    zdać egzamin na 3= i zostać radcą pełną gębą z uprawnieniem do występowania
    przed SN. A po 3 latach sądowej trzeba uzyskać b. db ocenę z egzaminu by
    mieć tylko nadzieję na etat asesorski. Potem nawet 4 lata harówki by znowu
    (mając w najlepszym razie 31 lat) mieć nadzieję na etat sędziowski. A jak
    się nie uda to trzeba zdawać egzamin kwalifikacyjny na radcowską czy
    adwokacką. Jakaś paranoja ! Dodając, iż po tym wszystkim będąc już
    wymarzonym sędzią, będą zarabiać tyle co przeciętny aplikant adwokacki.
    Też im nie zazdroszczę i podziwiam wiary, że się uda.
    Pzdr.