    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlugosc zycia
    Date: Fri, 24 May 2024 12:01:34 +0200
    <v2ittt$qle$1$kw1618@news.chmurka.net> <v2kan2$13ij7$1@dont-email.me>
    <vx7u1slif03j$.1ehsadhszup0d.dlg@40tude.net>
    <v2l6aj$18cr8$3@dont-email.me>
    <13j1yjmx1d1zo.1p4u80z6ol4xd$.dlg@40tude.net>
    <v2ldeu$1a2jq$1@dont-email.me>
    <1vlpip3s7c65m$.1d7js47nls7m5.dlg@40tude.net>
    <v2nm4l$1q09p$1@dont-email.me>
    <vnoy2czzgepe$.14d82v45wzvo3.dlg@40tude.net>
    <v2peh1$27hir$1@dont-email.me>

    On Fri, 24 May 2024 09:10:25 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > POLEXIT?

    Ale mi pasuje praca w Niemczech, dom w Polsce i piwo w Czechach.
    I co - mam codziennie ubezpieczenie kupowac, czy dwa roczne?

    Wymyslili EWUsia i jest prawie dobre.

    > Oni się dopiero rozwijają.
    > Tak, że rokowania są dobre, o ile znowu zachodek nie zechce im mieszać w
    > kraju.
    > Dlatego też opozycja na Białorusi niech wyjeżdża za granicę albo siedzi
    > w pierdlu a nie mąci a durne polaczki ich jeszcze dotują.

    Ja tam myslę, że skoro opozycja protestuje, to nie jest u nich w kraju
    tak dobrze, jak się niektórym turystom wydaje.

    Ale jak się dobrze ustawią przy Putinie, to może będą mieli rozwój.
    Albo wojnę, pardon, specoperacje.

    > najważniejsza.

    > Tak mówi oficjalna linia propagandy zachodniej (i polskiej).
    > Tymczasem socjalizm nie padł sam z siebie, tylko zachodek prowadził
    > wieloletnie, jak to dziś w modzie, wojny hybrydowe i otwarte, nakładał
    > sankcje, ograniczenia w handlu, korumpowanie urzędników etc.

    Sankcje nakładał na Jaruzelskiego, za stan wojenny.
    Socjalizm u nas upadł wczesniej.

    > Apensja faktycznie nie byłą najważniejsza, po prostu każdy ją miał.
    > Ludzie bardziej poświęcali się sztuce, hobby, i co kto lubił a nie, tak
    > jak teraz 90% (a może więcej) zainteresowań ludzi jest związanych ze
    > zdobyciem kasy na spłatę kredytów, zapłacenie setek rachunków (czynszów,
    > telefonów, kablówki, prądu, gazu, ubezpieczeń, etc).

    Juz zapomniałes o braku mieszkań, braku samochodów, braku telewizorow,
    braku ... wszystkiego ...

    > A ja tak.
    > Będąc na urlopie w Meksyku spotkałem m.in. lekarzy z Polski i w luźnej
    > rozmowie namawiali mnie na wyjazd do Peru czy jeszcze gdzie indziej.
    > Trochę byłem zaskoczony, ale pomyślałem, że to ginekolog albo
    > chirurg-transplantolog i wiadomo...
    > Okazało się, że niekoniecznie. Lekarz zajmował się medycyną pracy!
    > Jak sądzisz: W tej specjalizacji są tak duże zarobki czy raczej
    > podpisywanie papierków zezwalających na prowadzenie ciężarówek, maszyn,
    > prace na wysokości i setki innych?

    W Meksyku czy w Polsce?
    W Polsce w tej pracy IMO są duze zarobki - takie okresowe badania to
    ze 300 zl teraz.

    > No a jak pacjentowi zależy a jest ślepy na jedno oko? To co robi? :)

    To nie wiem czy się lekarz podłoży. Po co mu to?
    Pacjentów ma bez liku.

    Oczywiscie można być bardziej lub mniej sumiennym, i mieć mniej lub
    wiecej pacjentów. ślepego się nie przepuści, ale mniejszą wadę można
    jeszcze troche zmniejszyć :-)

    > Owszem, tak też. Sam byłem w prywatnej klinice w Warszawie, gdzie lekarz
    > stwierdził potrzebę dosyć poważnego zabiegu.
    > Zaprosił mnie do szpitala (na Banacha) gdzie operację przeprowadził on
    > sam, ale już na NFZ.

    Operacja na NFZ ci się należy, wiec nic złego w tym nie ma :-)
    W sumie, to lekarz nawet oszczędził NFZ, bo nie obciążył ich za
    diagnozę (choć nie wiadomo - może i obciążył)

    Pytanie tylko ile czekali inni pacjenci :-)

    J.