  • Data: 2006-09-18 18:13:37
    Temat: Re: dług
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:eemeci$1i8$1@inews.gazeta.pl...

    > i co z tego?
    > od zasady mogą być wyjątki

    Prawo powinno być jasne i ścisłe, a nie zależeć od "widzi mi się"
    komornika. Tak to za komuny było, że co urzędnik, to inna wykładnia. Żaden z
    zapisów KPA nie pozwala zabierać cudzego mienia (osoby postronnej)
    komornikowi, poza przypadkiem, gdy dłużnik dysponuje tym mieniem. Jeśli
    komornik postępuje inaczej to jest zwyczajnym przestępcą, a nie organem
    państwowym. I nie wiem gdzie widzisz podstawy, że komornik może sobie
    cokolwiek domniemać, jeśli NSA stwierdził, że meldunek nie rodzi żadnych
    praw a jest jedynie informacją, to nie może też rodzić żadnych praw także w
    stosunku komornik -> właściciel lokalu.
    Wskaż jakikolwiek zapis w KPA, który zezwala komornikowi wtargnąć na
    teren posesji osoby postronnej (nie objętej postępowaniem egzekucyjnym),
    jeśli ustawodawca poświęcił regulacji stosunków podmiot/obywatel -> komornik
    ponad 300 art. w KPA, to można domniemać, że jeśli by chciał dać komornikowi
    takie prawo, to by o tym wspomniał w ustawie. Jest tam tylko termin
    "mieszkanie dłużnika", który jest bardzo odległy od "w miejscu
    zameldowania", czy też "komornik ma prawo domniemać". Poza tym każde
    ograniczenie wolności obywatela musi mieć swój wykładnik w ustawie, a zabór
    mienia przez organ państwowy jest jak najbardziej ograniczeniem wolności
    obywatela. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że jeśli ktoś jest właścicielem
    nieruchomości to można domniemać, że ruchomości znajdujące się w tej
    nieruchomości są jego własnościa.
    Tak więc w dalszym ciągu czekam aż ktoś wskaże przepis pozwalający
    komornikowi wtargnąć do nieruchomości i zagarnąć mienie osoby postronnej,
    tylko dlatego, że dłużnik jest/był tam zameldowany.