  • Data: 2007-10-12 10:58:32
    Temat: Re: dlaczego emeryci nie mogą zarabiać ?
    Od: Jacek_P <S...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisal:
    > Uważasz zatem, podobnie jak duża część polityków, że emerytura to nie
    > jest świadczenie, które emeryt wypracował sobie podczas życia, i które w
    > związku z tym należy mu się jak psu micha, tylko jałmużna od państwa,
    > którą państwo może dawać lub nie, według swojego uznania.

    Obecni emeryci nie wypracowali emerytur, ktore w tej chwili
    pobieraja. Gdyby na serio potraktowac emerytury jako swiadczenie
    odlozone, to emerytury powinny zostac od 2 do 3 razy zredukowane.
    Przypomnij sobie, ile wynosi obecny wspolczynnik okreslajacy
    wysokosc emerytury wzgledem sredniej placy. O ile pamiec
    mnie nie myli wynosi ok. 70...80% i to przy niegdysiejszych
    bardzo niskich skladkach ZUS. Prognoza dla przyszlych
    emerytur przy obecnych monstrualnych skladkach wynosi 40% i nizej.

    > Rozwiązaniem problemu pracujących emerytów i ich dumpingu płacowym
    > nie jest zakaz pracy, tylko zniesienie obowiązku płacenia składek
    > również przez młode osoby. Tak byłoby uczciwiej.

    Prosciej: niech pobieraja sobie emerytury z "wypracowanych" srodkow,
    ale niech z pracy biezacej placa skladki ZUS. Nie zgodze sie na
    dumping placowy ze strony osob, ktore zeruja na moich biezacych
    skladkach.

    > Poza tym jesteś niekonsekwentny - równie dobrze zaniżać pracę może
    > osoba, która ma na koncie np. 100 000zł (nie zależy jej tak bardzo na
    > wysokości pensji, bo może jeszcze dorobić na odsetkach).

    Jaja obie robisz? Odsetki miesieczne ze 100 kzl sa na poziomie 300 zl.
    A jak zmienisz baze na 1 Mzl to nie licz, ze ktos bedzie pracowal :)

    > Albo taka, która ma wiele dzieci i bardziej zależy jej na pracy
    > (zgodzi się na niższą pensję).

    To juz nie jest dumping, tylko tanszy pracownik.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek