  • Data: 2022-09-02 02:20:03
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-01, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Powtórzę. W ten sposób, "bo są uwarunkowani", można uniewinnić każdego.
    > Również faszystów.
    > Z powodów oczywistych to tak nie działa.

    Nie można w ten sposób uniewinnić każdego. Akurat wśród faszystów,
    takich zadeklarowanyc, to pewnie nie znajdziesz nikogo, kogo by tu można
    uniewinnić stosując kryteria, o których mówię.

    > Przecież te warunki są. Wystarczy chcieć. Nie żyją na bezludnej wyspie i
    > nie ma zakazu edukacji, czy czerpania informacji z innych źródeł niż
    > tylko radiomatyja. Oni nie chcą.
    > To żadne usprawiedliwienie.

    To tak jakbyś powiedział, każdy ma możliwość zostania milionerem bez
    względu gdzie się urodził. To jest dokładnie ten sam problem.

    > Weź takiego płaskoziemca, czy antyszczepionkowca i stwórz warunki, gdzie
    > będzie mógł stopniowo poznać... a nie... czekaj... to jednak nie działa.

    Działa jak najbardziej, tylko niekoniecznie na tych wojujących. A
    wojujący to nie ta grupa, o której mówię. Cały czas mam na myśli ludzi
    typu bierny wyborca pisu.

    > Czyli właściciele niewolników, to byli dobrzy ludzie, bo nikt im nie
    > powiedział, że robią źle?
    > Niewolnicy im mówili, ale robili to dalej...

    Jak zastosujesz kryteria moralnej oceny tamtych czasów to może wyjść na
    to, że samo posiadanie niewolnika nie jest czymś co przesądzało o byciu
    dobrym lub nie.

    > No właśnie.
    > Znam na pęczki rasistów i homofobów mających pełne gęby frazesów o
    > miłości do bliźniego. Skoro to są dobrzy ludzie, to jak im się to
    > "spina" w głowie?

    Bo to na ogół nie są dobrzy ludzie :) Ci dobrzy nie mają zwykle gęb
    pełnych frazesów.

    > Wracając z mszy na widok geja, leski, czy śniadego spluwa pod nogi albo
    > przynajmniej wzdycha i przewraca oczami, bo... "bo tak jest
    > uwarunkowany"... i tacy nie są źli, bo nie wiedzą, że robią źle?
    > Nie kupuję tego. Doskonale wiedzą.

    Tacy ludzie są źli. Ale nie sądzę aby wielu w bloków moich rodziców tak
    się właśnie zachowywało.

    --
    Marcin