    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: detektyw Krzysztof R.
    Date: Wed, 25 May 2005 21:30:32 +0200

    Użytkownik "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:4294134a$0$2142$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > wszystko ok, ale problem jaki poruszylem to taki, czy R. ma do takich
    > dzialan prawo. jesli siedze sobie u siebie w domu i nagle wpada mi do
    > chalupy R + 4 gosci w kominiarkach z bronia i okrzykami: "ZIEMIA!
    ZIEMIA!"

    To masz prawo odpowiedzieć ogniem, walnąć ich siekierą i co Ci tam
    przyjdzie do głowy. Jest to normalny napad. Wyjątek jest wówczas, gdybyś
    siedząc w domu akurat popełniał przestępstwo. Na przykład celował z okna
    karabinem do przechodnia. No wówczas można by było uznać, że R + 4
    korzysta z prawa do obrony koniecznej. Ale to absurdalny przykład.

    > jak w jednym z ostatnich odcinkow detektywa (o jakims cyganie) to mam
    sie
    > ich sluchac? watpie. generalnie moge to chyba traktowac jako napasc i
    sie
    > bronic. oczywiscie pomijam fakt jaka mam szanse solo przeciwko takiej
    > "reprezentacji" biura Rutkowskiego ;-)

    Szanse, nie szanse. Tutaj gra w zasadzie rolę zaskoczenie. Ale ich
    sytuacja procesowym gdybyś dobył siekiery i zaczął nią wymachiwać była
    by bardzo marniutka. Ani użyć broni, bo się bardziej pogrążają, ani
    uciekać. Zresztą podejrzewam, że te nagrania są po prostu reżyserowane
    pod publikę. Bo zakładając, że to jest wierna relacja, to w zasadzie na
    podstawie tego materiału powinno się wszczęć z urzędu postępowanie
    przygotowawcze przeciwko R + 4 o nadużycie uprawnień pracownika ochrony
    / detektywa (nie wiem jaka on ma tam licencję w końcu formalnie) i kilka
    innych czynów. Oglądałem tylko kawałeczek tego (to ten program, co
    gościowi podsłuch założyli na ciele i się zepsuł?).