  • Data: 2013-03-29 21:54:36
    Temat: Re: dekapitacja we śnie, śledztwo w realu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Mar 2013, hiki wiosna pierdle jak zimmmno wrote:

    > Nie ma. Zakaz sprzedazy to dopalacze i narkotyki (marycha, amfa).
    > Nie wolno ich sprzedawac.
    >
    > Alko, fajki, porno - wolno sprzedawac. Jak zechce, to bede sprzedawal.
    > Wystapie o koncesje i bede sprzedawal.
    >
    > Nie moge wystapic o koncesje na amfe.
    >
    > Rozumiesz roznice miedzy jest ZAKAZ (amfetamina, dopalacze, maricha),
    > i nie ma ZAKAZU (wóda, tytoń, porno)

    IMVHO, cały spór należy sprowadzić do stosowanego od czasu do czasu
    (również w wyrokach sądowych) przy sporach nomenklaturowych "dowodów
    przez odwołanie do ratio legis".
    Wyjaśnię jak to działa - jedna ze stron powołuje się na określenie
    w ustawie, druga na to samo określenie w ustawie. Pozornie to samo.
    Sąd myśli, myśli... i zauważa, że w jednym miejscu w ustawie
    określenie jest "dookreślone". Wywodzi z tego, że ma to inne
    znaczenie - być może węższe, być może szersze, być może odrębne
    (ustalenie tego jest już poza zakresem samego założenia ratio
    legis) - ale *musi* znaczyć co innego, bo jakby miało znaczyć to samo,
    to użyte byłoby określenie bez "dookreślenia".

    Posłużę się tą metodą.

    Pytanie jest proste - co wobec tego znaczy CAŁKOWITY zakaz?

    Bo jeśli nie wystarcza samo słowo "zakaz", to znaczy iż "całkowity
    zakaz" oznacza co innego niż "zakaz", i już bez znaczenia jest
    ustalanie czy chodzi o "warunkowy zakaz" i czy oprócz zakazu
    całkowitego i warunkowego istnieją jakieś inne, jak napisałem
    wyżej spór o zawieranie lub przecięcie zbiorów to już inny temat.

    Oczywiście słowo "zakaz" ma znaczenie opisowe - ale JEST
    używane w tym właśnie kontekście, że "całkowity zakaz"
    oznacza zakaz bez istnienia wyłączeń.
    Czyli tam gdzie w cytacie piszesz "zakaz".
    IMO & AFAIK oczywiście :)
    Skoro "całkowity zakaz" znajduję w uzasadnieniach wyroków,
    ma to jakieś wsparcie w "nomenklaturze prawnej", np. tu:
    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;cywilna,ic,iii,ck,410,03,5941,orzeczenie.
    html
    (dość losowo, "wyrok całkowity zakaz" wydane googlowi)

    pzdr, Gotfryd