  • Data: 2004-08-04 11:13:04
    Temat: Re: darowizna_spadek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Monika" <M...@i...edu.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:ceo9d3$t6$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    >+ > Moj ojciec aby przejsc na rente strukturalna musi mi przekazac cale
    >+ > gosporadstwo notarialanie./wraz z domem/
    >+ > Czy od takiego spadku ja musze zaplacic wzbogacenie?
    [...]
    >+ Podatek musisz zapłacić. Z tym, że w wypadku tak bliskiego pokrewieństwa
    >+ zwolnienie z podatku jest bardzo duże.

    Hm...
    +++
    Art. 4. 1. Zwalnia się od podatku:
    1) nabycie własności i prawa użytkowania wieczystego gospodarstwa rolnego
    lub jego części [...] z wyjątkiem:
    a) budynków mieszkalnych [...]
    [...]
    ---

    ...a NIEZALEŻNIE (IMHO) jest chyba zwolnienie dla 110m^2 domu ?

    Tak sobie myślę że jeśli Monika zajrzawszy do ustawy nie będzie
    w stanie samodzielnie sklasyfikować częsci gospodarstwa (co
    podlega, co jest zwolnione...) to bez fachowca się nie obejdzie.

    pozdrowienia, Gotfryd