  • Data: 2006-08-04 16:14:29
    Temat: Re: darowizna samochodu - jakie formalności ?
    Od: akala <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Aug 2006 11:31:52 +0000 (UTC), Aga napisał(a):

    > dzien dobry,
    > ojciec chce mi podarowac samochod i chcialabym sie dowiedziec, jakie
    > formalnosci musze doplenic wobec Urzedu Skarbowego i potem z rejestracją,
    > zeby wszystko odbylo sie zgodnie z prawem, prosze o pomoc i z gory dziekuje
    > Agnieszka

    Szanowna Agnieszko
    Ci ,którzy tutaj Ci doradzają mają chyba mgliste pojęcie o tym problemie.
    Fakt ,że należy sporządzić akt darowizny ,ale należy pamiętać o wartości
    samochodu. Jeżeli wartość samochodu przekroczy 9800 zł /dokładnie kwoty
    nie pamiętam - może być 9900 zł/ to zapłacisz podatek od kwoty ponad tą
    wartość. Jeżeli byś chciał zaniżyć wartość samochodu to nie może ona być w
    żadnym wypadku zaniżona więcej niż jedna trzecia wartości samochodu ,bo
    wtedy będziesz maiła poważne problemu z fiskusem.
    Ale jeżeli żyje Twoja matka i "prowadzi gospodarstwo domowe" wspólnie z
    ojcem to każde z nich może ci darować po połowie samochodu czyli razem
    wartość około 19000 tysięcy.
    Temat poruszany kilka razy na grupie ,więc radzę sięgnąć do archiwum

    akala