    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna od rodziny ?
    Date: Fri, 02 Mar 2007 13:35:44 +0100

    Joanna wrote:
    > Chodzi o darowizne na poczet wynajmu.
    > Ja wynajmuje mieszkanie i ojciec tych dziewczyn mnie straszy wszystkim czym
    > sie da, mimo, ze mam zalegalizowana umowe i oplacam podatki.
    > Zastanawiam sie czy on jest w porzadku, bo to ze lamie umowe i KC, to
    > namacalene, ale czy nie ma obowiazku tej darowizny wykazywac, choc kwota
    > moze ta byc wolna od podatku.

    Dopóki dziecko nie pracuje, z KRIO wynika obowiązek utrzymania dziecka
    przez rodzica, więc nie jest to darowizna.
    Utrzymanie dziecka na studiach i płacenie mu za stancję jak najbardziej
    się do tego obowiązku wlicza.

    > Czy wobec grozb np. dotyczacych spraw podatkowych mozna zagrozic sprawa o
    > zieslawienie?

    Eeee, a co on ci takiego znowu groził, że doniesie do US?
    No to chyba raczej nie groźba.
    Obowiązkiem obywatelskim też bym może tego nie nazwał, ale nie
    przesadzajmy. Na nadopiekuńczych tatusiów po prostu trzeba się uodpornić.
    No chyba, że ty sama też nie jesteś w porządku.
    Różni ludzie wynajmują mieszkania i z różnych pobudek.
    Bardzo wielu na zasadzie "płać, ale broń boże nie próbuj mieszkać".
    Z drugiej strony studenci też do najlepszych lokatorów nie należą.
    Wszystko to razem to jeden wielki totolotek na kogo się trafi.