  • Data: 2007-03-01 12:34:04
    Temat: Re: darowizna od rodziny ?
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net> szukaj wiadomości tego autora

    Joanna napisał(a):
    > Chodzi o darowizne na poczet wynajmu.
    > Ja wynajmuje mieszkanie i ojciec tych dziewczyn mnie straszy wszystkim czym
    > sie da, mimo, ze mam zalegalizowana umowe i oplacam podatki.
    > Zastanawiam sie czy on jest w porzadku, bo to ze lamie umowe i KC, to
    > namacalene, ale czy nie ma obowiazku tej darowizny wykazywac, choc kwota
    > moze ta byc wolna od podatku.

    Jeżeli kwota owa nie przekracza 9000zł/rok to nie musi. Inna sprawa (jak
    tu wczesniej pisano) jeżli dziewczyny są na studiach dziennych to ojciec
    ma obowiązek je utrzymywać - co za tym idzie także opłacać naukę. Kwota
    owa jeśli nawet by przekraczała 9000 zł to nie jest to darowizna.

    > Czy wobec grozb np. dotyczacych spraw podatkowych mozna zagrozic sprawa o
    > zieslawienie?

    Jeśli lecą epitety i groźby karalne to nagraj to i możesz pociągnąć go z
    KC. Ale nie wiem czy jest sens.

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl