  • Data: 2004-08-03 04:17:59
    Temat: Re: czym może zakończyć się skarga ?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Jedrek napisał(a):

    > Bardziej precyzyjne pytanie:
    >
    > Komornik sądowy zajmuje od kilku miesięcy zasiłek dla bezrobotnego i
    > przekazuje go wierzycielowi.
    >
    > Co się stanie w przypadku kiedy sąd przychyli się do skargi na czynności
    > komornika z art.829 pkt 5 Kpc ?

    Z góry zastrzegam, ze nie jestem specjalistą od kwestii egzekucji.
    Orzeczenie sądu będzie miał jedynie skutek na przyszłość.

    > Czy pieniądze które otrzymał wierzyciel poprzez komornika będą musiały być
    > zwrócone ?

    Wierzyciel nie będzie musiał zwracać wyegzekwowanego roszczenia. Powstaje
    otwarta kwestia odpowiedzialności komornika na podstawie art. 769 kpc - to on
    przy spełnieniu określonych przesłanek będzie musiał zapłacić odszkodowanie,
    będące równowartością wyegzekowaonej niezgodnie z prawem sumy.

    > Jeśli tak to przez kogo i czy postanowienie sądu tylko wstrzymuje egzekucję
    > czy też działa "wstecznie". Bo jeśli tak to znaczy że komornik postąpił
    > niezgodnie z prawem.

    Jak pisałem według mnie orzeczenie sądu nie działa wstecz. Uchyla jedynie
    zajęcie stosowanej części zasiłku dla bezrobotnych. Nie wstrzymuje czy umarza
    samego postepoeanie egzekucyjnego.

    --
    JOHNSON :)