eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy wspólnik spółki jawnej prowadzi działalność gospodarczą?Re: czy wspólnik spółki jawnej prowadzi działalność gospodarczą?
  • Data: 2008-08-25 17:13:50
    Temat: Re: czy wspólnik spółki jawnej prowadzi działalność gospodarczą?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Sie, 18:11, "axel" <a...@b...pl> wrote:

    > Wg mnie...wspólnik spółki jawnej MUSI zarejestrować dz. gosp. w gminie.

    To sie popisales :)

    > Spółka jawna różni się tylko tym od cywilnej, że jest zarejestrowana w
    > rejestrze sądowym, a poza tym nie ma większych różnic.

    Co rozumiesz przez "wieksze roznice"? Rozumiem ze np to ze s.c. nie
    moze pozywac i byc pozywana,
    ze nie moze byc strona umow, ze nie ma odrebnego majatku, jest tylko
    wpolny majatek
    wspolnikow to nie sa "wieksze roznice". Ok, traktuje to jako opinie
    oparta o subiektywne kryteria.

    > Spółka jawna nie jest spółką kapitałową i nie posiada osobowości prawnej.

    A tu zgoda