eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ? › Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
    Date: Wed, 2 Apr 2008 14:53:01 +0200

    On Wed, 2 Apr 2008, Tapatik wrote:

    > Tak z czystej ciekawości - załóżmy, że mam mieszkanie, ale w nim jeszcze nie
    > mieszkam (zbieram kasę na wykończenie czy coś). Któregoś dnia przychodzę, a w
    > środku siedzą ludzie i mówią, że oni sobie tam mieszkają. Znaleźli pustostan,
    > wprowadzili się, zameldowali w urzędzie... skoro piszesz, że zgoda
    > właściciela mieszkania zgoda na meldunek nie jest konieczna.
    >
    > Możliwe jest coś takiego?

    1. Rozdziel zameldowanie od "przysługiwanie".
    Zameldowanie ma STWIERDZAĆ FAKT - skoro oni tam mieszkają, to oczywistym
    jest iż urząd musi "stwierdzić fakt". Mieszkają? - mieszkają, kropka.

    2. Zameldowanie nie stwierdza, nie daje ani nie pozbawia, żadnych praw.
    Co najwyżej można zameldowania próbować wyciągać wnioski jak z *każdego*
    *pośredniego* dowodu, na przykład z przesłuchania świadków - ustalić kto,
    kiedy i po co tego kogoś zameldował.
    Ale zasadniczym dowodem na to o co pewnie będziesz się NAPRAWDĘ rzucał,
    wcale nie będzie zameldowanie, lecz STWIERDZENIE FAKTU (przez świadków
    w osobie urzędników, którzy przyszli sprawdzić iż "rzeczywiście
    mieszkają") owego zamieszkiwania.

    3. Prawa daje... samo prawo :), a konkretnie przepis, który stanowi
    że posiadanie ma pierwszeństwo przed WSZYSTKIM, włącznie z własnoscią,
    i naruszenie posiadania może być tylko "niesamowolne" (czytaj: można
    go dokonać tylko przez sąd):

    _117.html

    Art. 342
    Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby posiadacz był
    w złej wierze.

    W ten deseń są "normalnymi dzikimi lokatorami", którym przysługuje
    ochrona prawna. Możesz się czynszu domagać :>

    I zameldowanie jest przy tym naprawdę nic nie znaczącą drobnostką.

    pzdr, Gotfryd