  • Data: 2008-11-01 13:29:27
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: Marian <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    armar wrote:

    > OK - załóżmy, że zapłacę.
    > Tylko komu mam zapłacić?
    > Dostawcy Mariana, który w umowie z Marianem
    > wyraźnie zaznaczył w umowie, że Marianowi
    > nie wolno odsprzedawać dostępu?

    Marianowi.

    Sprawy cywilno prawne miedzy Marianem a dostawca cie nie interesuja.

    Moze Marian zawarl stosowna umowe z operatorem i moze to swiadczyc.
    Marian nie musi ci sie z tego tlumaczyc.

    > A może Marianowi, który nie założył działalności
    > gospodarczej "udostępnianie darmowego internetu"?

    A moze zalozyl? Dostajesz rachunek. Po stronie twojej jest mozliwosc
    zweryfikowania, czy "ta firma MArian" istnieje. Marian nie musi
    udowadniac, ze istnieje. Wystarczy ze wystawi poprawny rachunek.

    > Zapłacić oczywiście mogę, jeśli stawka u Mariana
    > będzie sporo niższa niż połowa ceny dostawcy Mariana,
    > a Marian będzie wystawiał faktury VAT.

    Nie musi byc Vatowcem. Moze wystawic zwykly rachunek.

    > Pytanie jednak jest inne - na jakiej podstawie
    > Marian ma PRAWO domagać się zapłaty?

    Moze na tej samej, co sklep sprzedajacy batony albo konsultant
    swiadczacy uslugi?