eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to juz próba kradziezy?Re: czy to juz próba kradziezy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Date: Wed, 8 Dec 2010 09:50:16 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <idnh7d$lt3$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4cfdf0ea$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cfe3308$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
    <idld4f$olh$1@mx1.internetia.pl>
    <4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-20-107.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1291798573 22435 87.205.20.107 (8 Dec 2010 08:56:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Dec 2010 08:56:13 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:662127
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl...
    > W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która
    > nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W
    > pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do
    > stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.
    > Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również
    > obowiązek zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma
    > tylko 14 dni na ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku
    > braku odpowiedzi sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on
    > roszczenia kupującego za uzasadnione.

    Dokładnie tak.

    > I to od kupujacego zalezy jaka forme on wybierze
    >
    > http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    Czy dysponujesz umiętnością czytania? ;) "Roszczenie o naprawę towaru lub
    jego wymianę na nowy jest podstawowym roszczeniem konsumenta w przypadku
    zaistnienia "wadliwości"towaru".
    To jest JEDNO roszczenie wynikające z ustawy i tylko tego początkowo może
    domagać się kupujący. Drugim jest "korzystanie przez kupującego z
    uprawnienia do żądania obniżenia ceny lub z prawa odstąpienia od umow" - i
    tylko między tymi dwoma jest wybór. Jakaś idiotyczna interpretacja tego
    przepisu przez niedouczoną pindę z federacji konsumentów nie mająca NIGDZIE
    potwierdzenia w ustawie krąży po internecie i już setki razy była
    wyjaśniana. Polecam orzecznictwo (lub nawet rozstrzygnięcia takich spraw w
    archiwum tego forum).


    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1