  • Data: 2006-02-10 01:27:41
    Temat: Re: czy to jest karalne?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:dsfsa8$b8a$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A Powstanie podpada pod któras z tych kategorii ? Pleciesz.

    > Powstanie to osoba?

    On obraził tym Powstańców. Skoro stwierdził, że Powstanie było zbrodnią,
    to kto ją popełnił? Powstańcy.

    Dodatkowo podałam przykład postanowienia sądu już apelacyjnego, gdzie
    również stwierdzenie nie zostało skierowane do konkretnej osoby. Tam sąd
    wręcz uznał, że znieważono organy.

    A tu sprawa jest znacznie prostsza. Skoro ktoś twierdzi, że to co
    zrobiłeś jest zbrodnią, to znaczy, że Ciebie uważa za zbrodniarza, to
    jest jednoznaczne.

    "2004.05.11 postanow. s.apel. T II AKzw 268/04 KZS
    2004/6/23N
    w Krakowie

    Przekracza granice dozwolonej krytyki określenie polskich zakładów
    karnych jako "polskich obozów koncentracyjnych". Nawet rozgoryczenie,
    zwłaszcza uzasadnione negowaniem popełnienia przypisanego przestępstwa,
    nie uzasadnia ani lekceważenia organów wymiaru sprawiedliwości, ani
    znieważania ich tym wielce uwłaczającym dla Polaków określeniem."

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl