    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy taki dlug ulega przedawnieniu?
    Date: Wed, 02 Aug 2006 08:38:55 +0200

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie na piśmie, więc pół biedy. Nagrania nadal są niechętnie przyjmowane
    > przez sądy i istnieje możliwość, że nie nagrali lub nagranie jest słabej
    > jakości...
    >
    > Można próbować rżnąć głupa, że to jakiś kumpel odebrał ;) ale w sądzie
    > to już pewne ryzyko (o ile odważą się ze sprawą do sądu pójść).
    >
    > Niech się może inni wypowiedzą, ale ja obawiam się, że spełniono Art.123
    > par.1 punkt 2 i bieg przedawnienia mógł zostać przerwany (bieg
    > przedawnienia przerywa uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko to
    > roszczenie przysługuje).

> [...]

    Czy jesteś pewien, że po upłynięciu przedawnienia ponowne uznanie
    długu oznacza rozpoczęcie znowu biegu przedawnienia? Dla mnie
    "przerwanie biegu" jest możliwe jedynie wtedy, gdy przedawnienie jeszcze
    nie nastąpiło. Jeśli dług jest przedawniony, to późniejsze jego uznanie
    nie może być uznane za sytuację wymienioną w art. 123 par.1 p.2 kc.

    Po upłynięciu przedawnienia w opisanej sytuacji dłużnik w rozmowie
    telefonicznej musiałby się wyraźnie zadeklarować, że zrzeka się
    korzystania z zarzutu przedawnienia (art. 117 par. 2 kc)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz