  • Data: 2003-06-19 18:34:02
    Temat: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bcsrgr$vol$1@news.supermedia.pl...

    > 5.3. Pracownik poświęci cały swój czas, uwagę oraz zdolności na
    > rzecz Przedsiębiorstwa Spółki w czasie zwykłych godzin pracy
    > oraz podczas takich innych godzin, które mogą okazać się konieczne,
    > aby zarząd był zadowolony z wypełniania jego obowiązków, o ile
    > Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie to niemożliwe w związku
    > z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Tłumaczenie: "Jak nam się bedzie chciało, to każemy tobie, marny śmieciu na
    etaciku, pracować 'piątek, świątek i niedziela' aż padniesz z wyczepania.
    BUAHAHAHHAHA"

    > 6. Inne zajęcia
    > 6.1. Bez uprzedniej pisemnej zgody zarządu pracownik nie
    > będzie angażował się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio
    > lub pośrednio) z jakiegokolwiek innego przedsiębiorstwa,
    > działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia podczas
    > trwania Zatrudnienia.

    Tłumaczenie: "Ciałem, duszą i umysłem stajesz się naszą własnością. Płacimy
    gównianą kasę, ale dorobić sobie wolnym czasie niewolnikowi ^W prawcownikowi
    nie wolno".

    Zresztą (patrz 5.3) o żadnym wolnym czasie nie może być mowy.

    [ciach]

    > 7.1. Podczas trwania zatrudnienia Spółka płacić będzie
    > pracownikowi wynagrodzenie w wysokości 900zł polskich
    > brutto miesięcznie (słownie dziewięćset złotych).

    'wynagrodzenie'? heheheh....

    [ciach]

    > 7.3. Płaca może ulec zwiększeniu w przyszłości

    Drobnym drukiem: "Ale nie musi. I co nam zrobisz?"

    [ciach]

> [...]
    > ochrony własności intelektualnej), która w czasie trwania Zatrudnienia
    > zostanie przez pracownika samodzielnie lub łącznie z jedną lub więcej
    > osobami, stworzona, ułożona, wyprodukowana, odkryta lub sformułowana.
    > 14.2. Pracownik wyraża zgodę na to, że wszelkie prawa, tytuły oraz udziały
    > odnoszące się do Własności powstałej w czasie trwania zatrudnienia
    > (włączając w to wszelkie prawa z nią związane które powstaną zarówno w
    > trakcie jak i po ustaniu Zatrudnienia) na obszarze całego świata, będzie,
    > bez wynagradzania, należeć wyłącznie do Spółki.

    WOW! To jest wręcz cudowne :)

    Następna wersja umowy będzie zawierać także wybrane w totolotka :)

    A poważniej: ten zapis jest IMHO nielegalny. Ja rozumiem: w godzinach pracy
    przy użyciu sprzętu firmy. Ale tak w ogóle? Oszustwo jak w pysk dał!

    > No i jak? ;)
    > Wszelkie komentarze specjalistów prawa pracy mile widziane ;-))

    Specjalistą nie jestem, ale nawet jako laik powiem tak: gdyby ktoś mi
    podsunął taką umowę zacytowałbym Eryczka Cartmana "Screw you guys! I'm going
    home!!!"