  • Data: 2005-08-10 07:26:42
    Temat: Re: czy pelnomocnik z urzedu moze.....
    Od: MarcinS <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mala mi napisał(a):

    > nie rozumiem do czego zmierzasz
    > Kolezanka nie spotkala sie ani razu z wyznaczontym adwokatem, nie udalo jej
    > sie porozmawiac z nim nawet przez telefon.
    > Spotkala sie tylko raz z aplikantem, i to on bedzie reprezentowac ja w
    > sadzie.
    > Nie wydaje mi sie aby wyznaczony adwokat pamietal jej nazwisko, albo
    > wiedzial czego dotyczy sprawa

    zgodnie z przepisami ustawy Prawo o adwokaturze, aplikant (po spelnieniu
    okreśłonych warunków) ma prawo zastępować adwokata przed sądem.

    Formalnie, to adwokat prowadzi sprawę, a aplikant jedynie zastępuje go
    na rozprawach. Apikantowi nie wolno podpisywac żadnych pism procesowych
    (zaakceptowanie ich przez sąd w zasadzie powoduje nieważność procesu).

    Tyle od strony prawa.

    W praktyce jest inaczej, a sprawy z urzędu są traktowane jako dopust
    boży, jedyne z tych spraw, co jest akceptowane to wynagrodzenie.

    Możesz napisać skargę, która nic nie da, albowiem adwokaci preentują
    najwyższy poziom moralny i etyczny i świadczą usługi na jeszcze wyższym
    poziomie, o czym wielokrotnie mówili.