    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy organ moze sie czepiac?
    Date: Fri, 17 Oct 2003 01:15:16 +0200

    On Thu, 16 Oct 2003, romek wrote:
    [...]
    >+ > >+ sprzedajacej, zarzadal zaplaty tegoz podatku od kupujacego?
    >+ >
    >+ > Czy owo mieszkanie nie było przedmiotem wynajmu *w ramach DG* ?
    >+ > Jeśli tak to tak. Idę spać (czytaj: mam zamiar) to nie będę
    >+ > szukał, ale jest (w Ordynacji) zapis o ŚT ponad 15 000 zł.
    >+
    >+ Nie do końca rozumiem, a właściwie to od początku nie rozumiem - ale
    >+ dziękuję za odpowiedź. Na jakiej podstawie USk może męczyć kupującego?

    Na tej, że jeśli zostanie sprzedany ŚT (coś co było wpisane
    do ewidencji DG) i w trakcie sprzedaży owa DG miała zaległości
    podatkowe, to owe zaległości "wiszą" na tym towarze.
    Niemal tak jak z VATem :>, kupujący odpowiada za zobowiązania
    sprzedawcy :> (tyle, że tu "ograniczone do wartości ŚT" - czyli
    w najgorszym razie możesz powiedzieć USowi "bierzcie sobie
    i spadajcie" - ale wziąć mogą)

    +++++ Ordynacja +++++
    Art. 112. § 1. Nabywca:
    1) przedsiębiorstwa,
    2) zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
    3) składników majątku związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą
    wymienionych w § 2, jeżeli ich wartość w dniu zbycia wynosi co najmniej
    15 000 zł
    - odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem za powstałe do
    dnia nabycia zaległości podatkowe związane z prowadzoną działalnością
    gospodarczą.
    § 3. Zakres odpowiedzialności nabywcy jest ograniczony do wartości
    nabytego przedsiębiorstwa, jego zorganizowanej części lub składników
    majątku.
    -----

    Zauważ że dotyczy "nabywcy", niekoniecznie "przedsiębiorcy" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)