  • Data: 2003-07-31 20:41:13
    Temat: Re: czy ojciec może wyr zucić mnie z domu?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:56ff.0000105e.3ee664cf@newsgate.onet.pl...
    > nasze prawo ..jakie jest każdy wie......... znam podobną sprawę z innej
    > strony... przyjaciółka chciała wymeldować swego syna i z tego co wiem , do
    > dziś tego zrobić nie może........... syn narobil długów, a to ją nachodził
    > komornik........ matka 24- letniego syna (ciach)
    Powinna wynająć dobrego prawnika. Taniej by jej wyszło.
    W polskim prawie nie istnieje odpowiedzialność rodziców za długi dorosłych
    dzieci. Nie istnieje też odpowiedzialność właścicieli mieszkań za długi osób
    w nich zameldowanych. Przyjaciółka powinna była poinformować komornika, na
    piśmie, że wszystkie rzeczy w mieszkaniu są jej własnością poza rzeczami
    osobistymi syna-pościelą, bielizną i ubraniami codziennymi (a te są wyjęte
    spod egzekucji). Przyjaciółka powinna zaskarżać czynności komornika. Nie ma
    też powodu, dla którego musiałaby mieć rachunki na wszystko. Dlaczego niby
    ona miałaby udowadniać, że rzeczy znajdujące się w jej mieszkaniu są jej
    własnością? To, że w Twoim mieszkaniu ktoś jest zameldowany nie powoduje, że
    odpowiadasz za jego długi i musisz mieć na wszystko rachunki. Komornik nie
    ma prawa domniemywać, że wszystkie rzeczy w Twoim mieszkaniu należą do
    zameldowanego w nim dłużnika. Szczególnie, jeżeli go wyraźnie poinformujesz,
    że jest inaczej.
    >........ z tego co wiem, popłaciła jego
    > długi....(zaległe...... o nowych na razie nie wiadomo) i ma spokój.......
    Myslę, że właśnie o to chodziło komornikowi. Zastanawia mnie jednak, na
    jakiej podstawie komornik przyjął pieniądze od tej kobiety. Przecież ona nie
    odpowiada za długi syna, więc nie można jej zmusić, żeby za niego
    zapłaciła.
    Pozdrawiam,
    MArta