  • Data: 2006-12-19 13:23:55
    Temat: Re: czy mozna plagiatowac wlasna prace mgr ?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moze dziwne pytanie, ale w imieniu zony mam sie dowiedziec.
    > Studiuje na 2 uczelniach, 2 rozne kierunki, z lekkim przesunieciem
    > czasowym (1 rok). Na jednej uczelni pisze i broni prace
    > magisterska/licencjacka na temat powiedzmy "rozwoj costam w wojewodztwie
    > jakimstam". Wszystko ok. Rok pozniej na drugiej uczelni rowniez pisze i
    > broni swej pracy, temat jest bardzo zblizony (choc kierunek inny),
    > powiedzmy "costam jako szanse rozwoju wojewodztwa jakiegostam".
    > W zasadzie 90% materialow jest tych samych, cale dzialy pracy mozna by
> [...]

    Piszesz o czymś, co jest nazywane "autoplagiatem".
    To podstawa do dyscyplinarki na uczelni, unieważnienia dyplomu, a niektórzy
    widzą też w tym oszustwo ścigane karnie.

    Na niektórych uczelniach przyjmuje się "dopuszczalną" zawartość powtórzonych
    treści/badań na 20%.
    90% to już na pewno podstawa do unieważnienia dyplomu, co może nastąpić też
    po latach.

    Że o tym, że to po prostu nieetyczne, nie wspomnę.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl