    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy komornik / wierzyciel może...
    Date: Tue, 04 Sep 2007 16:52:02 +0200

    max pisze:

    > Czy takie wpłąty nie powinny być potraktowane jako najstarsze wierzytelności
    > oraz być potraktowane jako spłata wynikająca z wyroku sądowego oraz czy
    > wierzyciel nie powinien o fakcie spłaty poinforować komornika ?

    Jeśli dłużnik nie oznaczył, co konkretnie spłaca, to wierzyciel może
    sam dowolnie wybrać zobowiązanie, które zostało spłacone. Jeśli
    egzekucja tego zobowiązania jest prowadzona przez komornika, fakt jego
    częściowej lub całkowitej spłaty oczywiście powinien być mu przekazany.

    > Jeśli wierzyciel powinien potraktować to jako realizację sądowego nakazu
    > zapłaty to czy zgodne z prawem jest to że nie informuje komornika o zapłacie
    > który to w konsekwencji ściga mnie o kasę która już zapłaciłem ? Pokazuję
    > komornikowi dowody wpłaty a ten mówi "iż to sprawa między mnąa wierzycielem i
    > go to nie interesuje dla niego liczy się tylko wyrok"

    Ma rację. Potrzebne jest działanie z Twojej strony odpowiednim
    powództwem przeciwegzekucyjnym.

    > czy wszystko tutaj odbywa się zgodnie z prawem ? kto może w tej sytuacji pomóc ?
    > dodam tylko że komornik nastraszył mnie że zabierze mi z poborów brakujące
    > 300PLN. Czy komornik i wierzyciel działąją zgodnie z prawem ?

    Komornik tak, ponieważ wykonuje polecenia wierzyciela. Wierzyciel
    nie, ponieważ nie informuje komornika o spłatach.

    > Proszę o pomoc...

    Sam sobie powinieneś pomóc (to nie ironia, tylko rada -> obrona musi
    wynikać z Twoich działań).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz