  • Data: 2004-04-15 08:10:37
    Temat: Re: czy komornik "siądzie" na moich rodziców za mnie ?
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c5l26e$m9c$1@inews.gazeta.pl...

    > Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:
    > 1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    > rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo
    przed
    > sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    > ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;
    >
    > Art. 124. § 1. Po każdym przerwaniu przedawnienia biegnie ono na nowo.
    > § 2. Jednakże w razie przerwania przedawnienia przez czynność w
    > postępowaniu przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania
> [...]

    Nie wiem :-). Pozostaje w przekonaniu potwierdzonym wlasna i znajomych
    praktyka (dotyczaca wykroczen a nie kar za jazde bez biletu, ale to nie
    powinno chyba robic roznicy), ze niemoznosc doreczenia wyroku zaocznego
    przed uplywem 2-letniego terminu przedawnienia roszczenia powodowala
    kazdorazowo zaprzestanie prob tegoz doreczenia. Raz nawet poszedlem
    sobie do sadu obejrzec swoje akta z ciekawosci, dotyczace jednego z
    przedawnionych wykroczen i tam bylo cos w rodzaju, ze te akta wrocily do
    sedziego i on wydal postanowienie o umorzeniu ze wzgledu na niemoznosc
    doreczenia, lub cos podobnego. Dokladnie nie pamietam, bo bylo to ponad
    rok temu. Wiec optuje jednak za mozliwoscia, ze nie zdaza :). Ale jak
    juz pisalem, nie jestem "z branzy" wiec o czywiscie moge nie miec racji.

    marekz