    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy komornik nie chce za dużo?
    Date: Wed, 5 May 2010 15:45:00 +0200

    > Dwa lata temu miałem sprawe w Sądzie Rejonowym, w. grodzki ze straza
    > miejska. Dostalem grzywne 300zl i 80zl kosztow sadowych. Poprosilem o
    > rozlozenie na raty - udalo sie na 5 rat po 76zł. Zapłaciłem 2 z tych rat i
    > jakos reszta mi uleciała z pamieci. Dzis zjawil sie komornik i stwierdzil,
    > ze musze zaplacic 228zl (pozostala kwota, czyli 3 raty), 257,83zl jako
    > koszty komornika i 11,30zł za koszty korespondencji. Te koszty komornicze
    > wydaja mi sie nieproporcjonalnie duze. Czy tak byc powinno czy cos
    > kombinuja? Da sie jakos tego uniknac? Jestem studentem i podwojenie kwoty
> [...]

    trzeba bylo placic na czas. 78 zeta to nie klopot ale jak widac potrafi
    urosnac do 580

    Choc w mojej ocenie to i tak malo bo wydawalo mi sie, ze prowizja komornika
    jest ciut wyzsza (ta minimalna)

    Mozesz czekac az zadecyduje, ze jestes niesciagalny i wtedy dobrowolnie
    zaplacic.Po takim kroku sad zdecyduje o zamianie kary na odsiadke (masz czas
    do dnia wyznaczonego zaakomodowania w pierdlu). Wiec wtedy czasu jest
    niewiele.

    Icek