  • Data: 2013-09-04 23:24:14
    Temat: Re: czy komornik może
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Sep 2013, wromek wrote:

    > wyraziłem się nieprecyzyjnie - tak na szybko ;)

    > jak kupujesz "u komornika" to nie kupujesz razem z dlugiem, kupujesz
    > czyste...

    Skoro już pociągnąłeś wątek, to przy okazji wrócę do meritum.

    Nie sprawdzałem w przepisach, nie mam czasu i zdrowia aby w tej chwili
    rozłożyć na drobne chwilowo zbędną mi wiedzę :), ale rozwiązanie
    wygląda na proste.

    Tak mnie w którymś momencie, zupełnie asynchronicznie ;) oświeciło
    gdzie leży błąd w pytaniu które sugerujesz, a raczej w odpowiedzi
    którą sugeruje zadane pytanie.
    Otóż CO ZAJMUJE KOMORNIK oraz CO SPRZEDAJE KOMORNIK, oto jest pytanie :)

    Przecież komornik nie zajmuje nieruchomości oderwanej "prawnie".
    Zajmuje nieruchomość WRAZ Z HIPOTEKĄ, prawda?
    Natomiast, jak słusznie prawisz, sprzedaje "bez obciążeń".

    No to licytuje, spłaca poprzednich khem... jak to by się nazywało,
    "obciążycieli" (wierzycieli hipotecznych?) i *resztę* która mu
    została bierze dla siebie ;)
    Bo dla wierzyciela, który zlecił egzekucję "ohipotekowanej"
    nieruchomości, po potrąceniu kosztów komorniczych, może już
    za wiele nie zostać. A dla dłużnika tym bardziej.
    Ale wierzyciele którzy byli "wcześniej na stosie" są w ten
    sposób zabezpieczeni zgodnie z ideą działania "stosu hipotecznego".

    To nie po stronie kupującego pozostaje obciążenie hipoteczne,
    ono jest po stronie dłużnika - przez to, że mniej długu zostanie
    zaspokojone.
    I wierzycielowi nie opłaca się zlecanie egekucji z nieruchomości
    obciążonej 100% hipoteką, bo nie dostanie ani złotówki, a koszty
    komornicze musi skredytować.

    Dobrze gadam?
    :)

    pzdr, Gotfryd