  • Data: 2023-10-23 01:44:08
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-10-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tak, a nawet umiem odczytywać. Ale przeznaczenie AED nie jest leczenie
    > pacjenta. To urządzenie nie do tego służy. Jak gość ma nawet jakieś

    Robercie, na litość boską, ja wiem, że z tym pulsem to chciałeś
    powiedzieć o pewnym rytmie czy aktywności serca, a przyczepiłem się
    wyłącznie, bo sam się czepiasz błędów formalnych na potegę, ale błagam,
    nie brnij teraz w umiejętnosci odczytywanie ekg. Często i lekarze
    pierwszego kontaktu mają z tym problemy. Ja mam przypadek kardio w
    rodzinie i nawet ekg mam w domu - stąd jestem taki mądry i wiem trochę o
    różnych arytmiach, i faktycznie, część potrafię nawet identyfikować, ale
    tak odważnego stwierdzenia bym nie zaryzykował.

    > zaburzenia w EKG to ratownik go nie wyleczy. Trzeba normalnego EKG i

    Nikt nie mówi, o uzywaniu ekg tam na miejscu dla typowej klinicznej
    diagnostyki, ale to co robi AED to nadal jest diagnostyka na podstawie
    ekg, a defibrylacja jest procedurą leczniczą, nie wyłącznie ratunkową,
    przywracajacą bardziej prawidłowy rytm serca. Poszukaj co to jest
    kardiowersja elektryczna, jak się to ma do defibrylacji, i jakiego
    sprzetu się do tego uzywa.

    Dla porządku, znowu się czepiam formalności.

    > lekarza specjalisty. Również nie ma to większego znaczenia, o ile możesz
    > pacjenta dotaszczyć do szpitala.

    Nawet jeśli możesz, to zdaje się większość załóg będzie próbowała
    defibrylacji na miejscu lub w karetce. Nie?

    --
    Marcin