eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy › Re: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Thu, 10 May 2012 12:36:25 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy

    On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:

    > Panienka z firmy 'unika' straszy mnie telefonicznie i mailowo że jeśli
    > jeszcze dziś nie podam jej numeru konta do wypłaty, odszkodowanie przekaże do
    > depozytu sądowego za który będę musiał zapłacić. Zrobi to zgodnie z art 364
    > nie wiadomo czego (nie odpisała mi jakiej ustawy, ta o obowiązkowych
    > ubezpieczeniach ma poniżej 200 artykułów)

    Kodeks cywilny:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    ... sprawdz.

    Na mój gust, panienka z okienka zapomniała o art.363.1 (poprzedni,
    również przeczytaj), czytajac zbyt szybko przeskoczyła chyba słowo
    "wyboru" i taki szczegół pt. kto ma wybierać ;), jakbys z nia jeszcze
    rozmawiał, to spytaj dlaczego o tym zapomniała :>

    > Teraz pytanie: czy odbierać te pieniądze i nie będzie kłopotu z naprawą
    > bezgotówkową w ASO, ew. jeślibym miał nie oddawać do aso to czy nie będzie
    > problemu z odzyskaniem pozostałych należności?

    IMVHO powinienes spróbować przeszukać archiwum na okolicznosc
    sformułowania "kwota bezsporna" (z odmianami), powinno Ci to wiele
    wyjasnic.

    Podstawa: w żaden sposób, ani ustnie ani pisemnie, nie zaakceptować
    wypłaty jako odszkodowania!
    "Podaję Pani numer konta w celu wpłaty kwoty bezspornej" :>
    (i za każdym razem, jesli pani powie przed końcem rozmowy słowo
    "odszkodowanie" zainteresowany nie zapomina o słowach "kwota
    bezsporna", w szczególnosci żeby te słowa były miedzy
    słowem "odszkodowanie" a podaniem numeru konta, na wypadek
    jakby tylko częsc nagrania niechcacy się skasowała :>)

    Zakładajac ze masz słuszne podejrzenia, ubezpieczyciel będzie
    za wszelka cenę chciał potwierdzenia że akceptujesz odszkodowanie
    (w całosci), więc trzeba temu wyraznie zaprzeczyć, nie zaprzeczajac
    że to co chca zapłacić rzecz jasna przyjmiesz.
    ASO chyba nie będzie to grało roli, byleby wiedzieli (w razie
    jakby ubezpieczyciel rzeczywiscie wpłacił częsc odszkodowania
    na konto) z góry że częsc zapłaty pójdzie inna scieżka.

    Ale poczekaj na inne opinie, może wersja z uparciem się na
    "wyborze" jest lepsza.

    pzdr, Gotfryd