eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy › Re: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
  • Data: 2012-05-10 17:52:13
    Temat: Re: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2012 17:35, Lukasz pisze:

    > według słownika:
    > http://www.ubezpieczenie.com.pl/slownik_ubezpieczeni
    owy/kwota_bezsporna_odszkodowania/79,0,0,133.html

    > jest tam zapis: "Skoro jest to kwota pozostająca poza sporem, to
    > występuje ona w wysokości, której nie kwestionuje - jako zbyt wysokiej
    > lub za niskiej - ani ubezpieczyciel, ani poszkodowany."
    > a ja nie wiem czy mam ją kwestionować (bo nie wiem za co jest ta kwota)
    > więc chyba nie powinienem się zgodzić na jej odbiór, przynajmniej teraz,
    > chyba że by się to przeciągało powyżej 30 dni?

    Kwota bezsporna to jest ta część kwoty, co do której (części) nie ma sporu.

    Czyli jeżeli ja Ci jestem winien pieniądze, ale nie dogadaliśmy się i ja
    twierdzę że jestem Ci winien 200zł, zaś ty że nie wiesz (bo nie masz
    materiałów do wyliczeń), ale na pewno nie mniej niż 500zł. Wtedy kwotą
    bezsporną jest 200zł. Ja Ci tą kwotę przelewam i potem się spieramy o to
    co ponadto.

    > na razie odpisałem na maila:
    [...]

    I strasznie namieszałeś tym:
    > dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
    > stanu poprzedniego [...] czy KWOTĘ BEZSPORNĄ [...]przeleją Państwo na mój
    > rachunek bankowy.

    Powinieneś napisać tak: "dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
    stanu poprzedniego w ASO, czy odszkodowanie ryczałtowe (czy jak oni tam
    to nazywają). W międzyczasie podaję numer konta, proszę tam przelać
    bezsporną kwotę X zł".

    p. m.