  • Data: 2006-03-12 22:00:55
    Temat: Re: co wolno, a czego nie wolno w Internecie?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:6aa7.000000b7.44149219@newsgate.onet.pl Karol 'Carlos'
    Cieśla <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Juz pisalem wczesniej - wyzywanie kogos od k***w, lac***iagow itp. chyba
    > jest zniewazeniem?
    To zależy od oceny tej osoby.

    > W sensie ze jak sie podpisuje PAN-IKS to musze wczesniej podac haslo,
    > czyli wiadomo, ze "ja to ja". Nikt inny z tego nie korzysta.
    A skąd, co Ty opowiadasz.

    > No i wlasnie chodzi o to, ze ja bym chcial jakos te przypuszczenia
    > udowodnic :/
    Blado widzę.

    > Tak, ale jesli sprawa cywilna, to przeciw komu?
    Sprawcy, czyli autorowi wypowiedzi, rzecz jasna.

    > Wlasnie o to chodzi, ze chcialem ustalic potencjalnych sprawcow.
    > Bo tak mysle na zdrowy rozum, ze faktycznie, mocno naciagane by bylo
    > sciganie mnie, gdybym np powiedzial cos obrazliwego o Tobie - bo nie
    > wiem kim jestes, nie znam Cie itd.
    To bez znaczenia. Powód jest całkiem inny, ale mniejsza o to.

    > Ale jesli obraza mnie ktos, kto mnie zna, kto wie, jakim nickiem sie na
    > sieci posluguje i te wlasnie osobe obraza - no to chyba jest jednak co
    > innego?
    W procesie cywilnym (z powództwa cywilnego) ciężar dostarczenia dowodu
    spoczywa na stronie, która chce z tego wywieść skutek prawny.
    Drugim rozwiązaniem jest zawiadomienie o mozliwości popełnienia
    przestępstwa.

    Jotte