  • Data: 2008-10-04 09:02:22
    Temat: Re: co jest dowodem tożsamości?
    Od: stack <m...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] napisał:

    > "Maurycy Menke" <g...@p...pl> wrote
    >
    > Nie ma jednej definicji dowodu tożsamości. Na podstawie ustawy jest nim na
    > pewno dowód osobisty i paszport. Natomiast inne dokumenty mogą zostać za
    > takie uznane, ale nie muszą-często regulują to jakieś resortowe przepisy
    > czy firmowe wytyczne.

    Przed wymianą dowodów osobistych nigdy nie nosiłem swojego "książeczkowego"
    i posługiwałem się prawem jazdy. Po akcji przymusowej wymiany zwlekałem z
    odbiorem nowego dowodu i NIC nie mogłem załatwić. Tak jak kiedyś
    wystarczało prawo jazdy ew paszport - tak wszyscy (poczta, operator, bank)
    wymawiali zaklęcie - proszę dowód osobisty.
    Nie wiem czy to jakaś akcja utrudniająca była :) Ba nawet przy kontroli
    drogowej policjant chciał dowód osobisty - co kiedyś wogóle się nie
    zdarzało.
    --
    E20°29'39'' N53°44'31''