  • Data: 2014-07-17 21:07:21
    Temat: Re: co grozi za użycie gazu pieprzwego
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 03:03:39 +0200, WOJO napisał(a):

    > "Mundurowi po śladach krwi znaleźli mężczyznę pod schodami.
    > - Próbował okaleczyć się nożami, a gdy zobaczył mundurowych skierował
    > agresję na nich.
    > Użyli oni najpierw gazu łzawiącego i pałki aby obezwładnić mężczyznę, ale to
    > nic nie dało.

    To już zostało napisane, więc tylko powtórzę: kogoś w takim stanie gaz
    łzawiący tylko rozjuszy, a atakować może dalej na oślep.

    Ze środków obezwładniających jedynie paralizator mógłby tu coś podziałać,
    taki z wystrzeliwanymi elektrodami.

    > Czy nie odnosisz wrażenia, że użycie gazu i pałki (o ile nie było tylko
    > wytworem wyobraźni wzajemnie kryjących się policjantów) było co najmniej
    > nieumiejętne?
    > Wybacz, ale ja jakbym dostał pałą, to nie wymagałbym poprawy ołowiem...

    Zdziwiłbyś się co potrafi ludzkie ciało napędzane adrenaliną.

    Tu masz przykład człowieka, który został trafiony 14 razy, z czego sześć
    razy śmiertelnie, a dalej atakował:
    http://www.policeone.com/patrol-issues/articles/6199
    620-Why-one-cop-carries-145-rounds-of-ammo-on-the-jo
    b/

    > I jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że padły jedynie dwa strzały, oba w
    > nogi pacjenta i były śmiertelne.

    Jeśli drugi strzał przebił tętnicę, to mogło się to szybko skończyć. Ale
    fakt - dziwne, że go nie odratowano, blok operacyjny daleko nie był na
    pewno.

    > Popatrz, a mi wyjaśniali, że można jednak się obronić...

    Teoretycznie można, ale masz prawie jak w banku, że gdzieś oberwiesz. Pół
    biedy, jeśli tylko powierzchownie.

    > Ale mamy do czynienia z pacjentem po zabiegu/operacji, a nie z szybko
    > reagującym, zdrowym młodzieńcem.

    Wariat machający nożem na oślep jest niewiele mniej niebezpieczny.

    Tak jeszcze przy okazji:
    https://www.youtube.com/watch?v=9igSoJHEdUo

    > Tak czy inaczej musimy poczekać na ustalenia prokuratury.

    Tu się zgodzę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl