eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawociagle donosy na policje o zaklocaniu ciszy nocnej. Czy mozna cos z tym zrobic?Re: ciagle donosy na policje o zaklocaniu ciszy nocnej. Czy mozna cosz tym zrobic?
  • Data: 2002-02-25 00:36:28
    Temat: Re: ciagle donosy na policje o zaklocaniu ciszy nocnej. Czy mozna cosz tym zrobic?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Czesc,
    > mam uciazliwa sasiadke, ktora ciagle sle na mnie i moich wspollokatorow donosy
    > o zaklocaniu ciszy nocnej, zarowno do spoldzielni jak i na policje. W ciagu 2
    > dni mielismy 2 interwencje policji, ktora nic nie stwierdzila. Czy mozna cos z
    > tym zrobic? Do jakiego organu mozna wyslac zazalenie o nekanie?
    >
    > Wielkie dzieki za jakiekolwiek informacje w tej sprawie, bo jest to juz nie do
    > wytrzymania.

    Czesc,

    to jest dokladnie to o czym pisalem.
    Natomiast u mojego znajomego halas jest taki ze nie mozna spac spokojnie
    od 2 lat.
    A policja odmawia interwencji, albo interwencje sa takie, ze po minucie
    od odjazdy,
    muzyka o 2 , 3 w nocy jest znowu na ful.

    To jest tak, gdy brak jest stalego monitoringu ciszy nocnej jak w
    Niemczech, przez nocne patrole.
    Policja nie dysponuje ani sprzetem, ani urzadzeniami do pomiaru,
    rejestracji poziomu halasu.

    Nalezy sie zwrocic do Sanepidu, Instytutu Ochrony Srowisku, Instytutu
    Medycyny Pracy, GIGu,
    Panstwowego Zakladu Higieny , Instytutu Akustyki Krakow/ Wroclaw itd.

    Pomiar poziomu halasu ma sens jedynie gdy jest mierzony w cyklu ciaglym
    np. 24 godziny, tydzien, miesiac.

    I takie urzadzenia zwane loggerami sa dostepne i rejestruja pomiar
    halasu w mieszkaniu, budynku, na ulicy
    i odczyt danych nastepuje do komputera po 24 godzinach, tygodniu, itd.

    Poczytaj prace Radoslawa Kucharskiego z Instytutu Ochrony Srodowiska
    i Jana Czerwinskiego z Departamentu Ochrony Srodowiska Ministerstwa
    Srodowiska.
    Albo najlepiej przedzwon osobiscie.

    Z halasem jest tak, ze jezeli sasiadka go slyszy, to znaczy ze istnieje
    i zagraza wszystkim.
    Jezeli sa to niskie dzwieki i duzej mocy, to
    " Halas kumulujac sie w czasie, moze doprowadzic do czesciowej lub
    calkowitej utraty sluchu, a nwet powoluje zmiany psycho-somatyczne,
    sprosrod ktorych wymienia sie zagrozenie nadcisnieniem, zaburzenia
    nerwowe, komplikacje z prawidlowoscia przemiany materii oraz zaburzenia
    w ukladzie naczyniowym. Jego dzialanie wywoluje zmeczenie, zle
    samopoczucie, utradnia sen i wypoczynek i z tego powodu, coraz czesciej
    halas jest jednym z glownych powodow skarg kierowanych do organow
    ochrony srodowiska."
    (Dostosowanie Prawa Polskiego z zakresu Halasu do Przepisow Unii
    Europejskiej - Nowa Ustawa o Ochronie Srodowiska - jan Czerwinki,
    Ministerstwo Srodowiska .. )

    Zatem modl sie tylko, aby sasiadka nie stracila zdrowia z powodu
    oddzialywania halasu i nie skierowala sprawy do prokuratury, bo wtedy po
    wykazaniu zwiazku pomiedzy halasem a utrata zdrowia, czekac cie bedzie
    odpowiedzialnosc karna.

    Zatem rob co mozesz, bo policja ma juz notatki sluzbowe z wizji
    lokalnej,
    aby znalazc wspolnie zrodlo halasu i go wyeliminowac.

    A jezeli twierdzisz ze to nie ty, to szukaj innych potencjalnych zrodel.
    Moze tak byc ze zrodlo znajduje sie w piwnicy, a wylewu dostanie sasiad
    mieszkajacy na 10 pietrze.

    Infradzwieki sa przenoszone na odleglosc wielu kilometrow bez istotnej
    utraty mocy
    a dodatkowo komfort odczuwania halasu jest indywidualny
    i nalezy wystapic do stosownego urzedu o
    zamontowania u sasiadki urzadzen do ciaglego monitorowania i rejestracji
    poziomu halasu w dzien i w nocy.

    Odczyt z takiego loggera i komputerowa analiza widma pozwoli znalezc tak
    zrodlo, jak i jego moc, czas
    dzialania i wystepujace zagrozenie dla zdrowia i zycia.

    Nigdy nie lekcewaz takiego tematu, gdy integracja z UE wymusza
    stosowanie prawa i ostrych norm europejskich
    dotyczacych zwalczania halasu, szczegolnie w osiedlach mieszkaniowych,
    uznawanych za strefy ciszy.

    Jacek