  • Data: 2007-06-15 14:53:09
    Temat: Re: chyba windykacja nalezności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bearmaniak" <b...@o...beztego.pl> napisał w wiadomości
    news:f4tkkg$8us$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie było umowy tylko moje zobowiązanie, oświadczenie, że oddam towar i
    > gotówkę za sprzedane towary do dnia wyżej określonego.
    > Nie oddałem, ale myślę, że firma powinna jakoś mnie poinformować, że
    > jestem winny im kasę.

    gdyby mogli mieć cień wątpliwości, że nie wiesz,. to pewnie powinni się
    upomnieć.

    > A nie od razu wyskakują z odsetkami.

    Bo im się należą

    > Firma prawnicza powołuje się na art. 47912 paragraf 2 kpc, wyczytałem, że
    > Sąd może zasądzić na koszty sprawy na wierzyciela, jeżeli nie było
    > wysyłane wezwanie do zapłaty. Zapłata tutaj to pieniądz i towar. A firma
    > prawnicza nagle przerobiła to na pieniądz.

    Firma przyjęła, ze skoro towaru nie oddałeś, to go nie masz i należą się
    pieniądze. Oczywiście można tu nieco popertraktować, jeśli towar nie jest
    przeterminowany i próbować go zwrócić teraz. Ale co do zasady miałeś go
    zwrócić ewentualnie do jakiejś tam daty (nie chce mi się szukać)