eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne › Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
  • Data: 2007-07-06 08:35:46
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:f6kte6$tck$1@news.onet.pl...

    > Jakim? Sprawa wiary to nie jest temat: Masz tu Pepsi i Cokę i spróbuj,
    > jaka
    > Ci smakuje bardziej.

    no widzisz biedny czlowieku, nawet nie wiesz jakim, a on bedzie wiedzial

    > nie tnij po przecinkach.

    bo?

    > a słowo JEŚLI znasz? Napisałem całe zdanie obejmujące określony
    > przypadek.

    a mnie ten okreslony porzypadek nie interesuje, to ty z gory w swoim
    ograniczony swiecie zakladasz, ze jak ktos nie lerzy krzyzem w kosciele to
    jest inspirowany przez szatana

    > No i je ochrzci. Tylko że jeśli nie zdąży, bo np. dziecko zginie, to nie
    > zostanie zmyty grzech pierworodny.

    ale to ty w niego wierzysz, wiec w czym problem

    > Dziecko wychowane
    > bez Boga nie zacznie nagle tego Boga wielbić.

    bzdury opowiadasz

    > Stąd właśnie wierząca rodzina
    > chce chrztu. Bo za parę lat będą chcieli Komunii Św. a bez chrztu się
    > nie
    > da.

    i to jest kolejny powod dla ktorego chrztu nie bedzie
    bo to co rodzina chce, jest akurat na koncu tego co bedzie w tym wypadku i
    na ich chciejstwie sie konczy

    o do religii i wiary czlowiek nie powinna byc zmuszany, powonien to byc
    jego wybor

    > Bo ono będzie tam, gdzie Ty je poślesz. Nie da się inaczej. Z wiekiem
    > człowiek wybiera własne drogi, ale są to drogi w podobnym kierunku, w
    > jakim
    > go posłano za młodu.

    no i slyszysz ze dzwoni ale jeszcze nie wiesz w ktorym kosciele, i o to
    wlasnie chodzi, po poznanie wielu drog i wyborze tej ktora bedzie
    najodpowiedniejsza, o pokazanie roznych spojzen na swiat, a nie tylko
    przez pryzmat chrzescijanstwa

    > Wydaje ci się. Cała klasa będzie uczęszczała na religię, a ono nie. Cała
    > klasa będzie się przygotowywała do Pierwszej Komunii a ono nie. Cała
    > klasa
    > będzie szła na bierzmowanie, a ono nie.

    po pierwsze nie cala, a po drugie, jakos ja nigdy nie mialem z tym
    problemow i z tego powou nikt nigdy mnie palcami nie wytykal, moze po
    prostu wychowywalem sie wsrod normalnych dzieciakow, mimo iz dzielnica
    byla szemrana

    > Dla dziecka Komunia czy Bierzmowanie to duże przeżycia, także społeczne.
    > Dziecko bez religii będzie dzieckiem odstającym od reszty.

    to twoja koncepcja widzenia swiata

    > Też. Niestety agresja z jednej strony wywołuje agresję z drugiej. Co nie
    > znaczy że jedno usprawiedliwia drugie.

    nia wojujacy chrzescijanizm nie ma usprawiedliwienia, bo to oznacza, ze to
    nie sa chrzescijanie tylko jakies farbowane lisy, przeczy to zasadom wiary

    > Pewnie tak. Tylko czy jedna RRM jest tak ważna? Ja bym ich olał.

    bynajmniej nie chodzi mi tu o stado baranow pasterza rydzyka