eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne › Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
  • Data: 2007-07-05 20:37:00
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f6jb1g$56i$1@achot.icm.edu.pl Szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > widze ze religijna persona sie trafila, a wiec kontynuujac offtopiczna
    > dyspute, powiedz mi od kiedy w twojej religii jest obowiazek chrzczenia
    > niemowlakow, kto go wprowadzil i jak myslisz w jakim celu?
    Przeczytałem ten sążnisty wątek nie zabierając głosu, ale teraz to zrobię.
    Chrzest jest - jak sama etymologia słowa wskazuje - elementem religii
    wywodzących się z chrześcijaństwa. Religia ta (nie ona jedna, oczywiście)
    już u zarania swego istnienia zaczęła się dzielić i wciąż powstają rozmaite
    odłamy i sekty (katolicyzm jest, rzecz jasna, najliczniejszą i najbardziej
    wpływową) odmiennie traktujące sakrament chrztu, czy też sam proces jego
    udzielania. Żadna z tych sekt nie ma patentu na rację.
    Nie wnikając w twoje przekonania natury religijnej powiem wprost, że
    rozumiem cię i uważam, że masz słuszność.
    Jakiekolwiek działania o charakterze obrzędowym powinny dotyczyć osób
    świadomych tego, w czym uczestniczą.
    Narzucanie się komukolwiek (ojcu, noworodkowi) ze swoimi przekonaniami
    natury religijnej jest IMO niedopuszczalne, a w przypadku chrztu stanowi
    ponadto pierwszy krok w kierunku przyszłej indoktrynacji.

    --
    Jotte