eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne › Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
  • Data: 2007-07-05 13:08:31
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > rodzice nie podejmuja zadnej decyzji, nie ma obowiazku chrztu,

    Ale jest możliwość, więc decyzję podejmują (by z tej możliwości nie
    skorzystać). Gdyby był obowiązek to nie mogliby podejmować decyzji :),
    bo byłby to obowiązek ustawowy.

    > niczego nie twierdze, jednak co innego zostanc od malego
    > zindoktrynowanym, a co innego dokonac swiadomego wyboru

    Opowiadasz. Chrzest nie jest żadną indoktrynacją. To zaczyna się dopiero
    wraz z lekcjami religii.

    > a dlaczego rozpatrujesz to w kategoriach lepsze gorsze?

    A w jakich kategoriach mam rozpatrywać? Jeśli przyznajesz że to bez
    różnicy to to czy dziecko jest ochrzczone cz nie też nie ma znaczenia.

    > chodzi mi tylko o swiadome podjecie decyzji, na tyle swiadome aby
    > dziecko rozumialo co to jest religia, a przedewszystkim poznalo wiecej
    > niz jeden swiatopoglad na zycie

    Już pisałem o świadomości dzieci.
    W pewnym sensie świadomość nigdy nie jest "samoistna" tylko tak jak
    ukształtowała sie pod wpływem genów (?) i przede wszystkim wychowania.
    Idąc twoim tokiem rozumowania dzieciom nie wolno niczego mówić, bo w ten
    sposób wpływa się na ich "świadomość". Np. Może dziecko wolałoby myśleć
    "świadomie" że ziemia jest płaska i stoi sobie na żółwiu pływającym w
    wiecznym oceanie, czy jak to tam idzie ...
    Proces wychowania to nie tylko wpajanie wiedzy, ale i określonych
    świoatopoglądów. I z góry mówię że wpajanie "tolerancji" też jest
    wpajaniem światopoglądu.
    I nie da się tego uniknąć. No chyba że chesz mieć Kacpera Hausera ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/