eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne › Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
  • Data: 2007-07-05 11:15:14
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq napisał(a):

    > To nieprawda. Rytuału chrztu się NIGDY nie powtarza. W takim wypadku potem
    > w kościele jest już tylko udzielenie błogosławieństwa i jeśli mnie pamięć
    > nie myli namaszczenie Krzyżmem.

    To się kłóci z moim doświadczeniem... Jest też popularna anegdotka o
    kleryku, który jako dziecko był przy porodzie ochrzczony... mlekiem, a
    jak się biskup o tym dowiedział, to dzień przed święceniami zaaplikował
    mu chrzest i bierzmowanie dla pewności. Czyli: owszem, powtarza się
    jeśli jest wątpliwość, że nie dopełniono właściwie. Cyt:

    "Prawo Kanoniczne tylko wówczas przewiduje możliwość powtórnego,
    warunkowego udzielenia chrztu, gdy istnieją wątpliwości, co do materii,
    formy i intencji udzielonego chrztu."
    http://www.kosciol.pl/article.php/20040905121837432

    I proponuję EOT, bo nas wykopią na NTG :)

    R.