    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chamscy i tepi lekarze
    Date: Sat, 21 May 2011 08:49:08 +0200

    Odswiezam stary watek bo dawno nie mialem dostepu do usenetu...

    Massai wrote:
    > To akurat mało mnie obchodzi. Ważne że moi pacjenci mają o mnie dobre
    > zdanie.
    To sie chwali.

    > 80 pln/h to gigantyczne pieniądze? Obudź się, lekarz to nie kopacz
    > rowów.

    Przedmowca zanizyl... Wiekszosc znanych mi specjalistow (Poznan, Torun)
    wola 120-180 za wizyte. Wizyty planuja co 20 minut. Srednio 450/godzine.

    > Adwokat woła minimum 300 pln za godzinę ;-)
    No widzisz, a mowia, ze to adwokaci tak zdzieraja.

    > Żeby być lekarzem, trzeba nielichych predyspozycji, wielu lat
    > ciężkiej pracy i wyrzeczeń.
    Bez jaj, skoro tylu debili jest lekarzami, to nie moze byc tak trudno:

    - "w sumie to nie wiem co panu jest, przepiszemy (tu nazwa ulubionego
    antybiotyku)"
    - "aaa to jakas infekcja wirusowa" -"dostane ZUS-ZLA bo mam 41C goracZki
    i mnie rzuca po scianach?" -"nie, nie trzeba, jutro moze pan isc do pracy"
    - "amputujemy panu nige, tuz ponizej stawu biodrowego, inaczej nie da
    rady" -"ale w XXX mowili ze wystarczy podudzie, pod kolanem?" -"oni sie
    nie znaja, trzeba cala ciac". Po czym wypis na wlasne zadanie, amputacja
    pod kolanem w XXX, mija z 5 lat, noga z proteza dziala prawie jak
    oryginal. A skurwysyn chcial uciac cala.

    > Zaczynasz normalnie zarabiać tak z 10 lat później niż równieśnicy po
    > np. uczelniach technicznych. Mam 36 lat, a samodzielnym pracownikiem
    > jestem dopiero od półtora roku.
    Po uczelniach technicznych tez placi sie frycowe, nikt nie dostaje
    uprawnien dod pelnienia samodzielnych funkcji i dobrej pensji zaraz po
    studiach. To normalny objaw w kazdym zawodzie, rowniez w dziennikarstwie.

    > W dodatku - mam ustawowy obowiązek się dokształcać za własne
    > pieniądze, i to w zorganizowanych, drogich formach. Na to też muszę
    > zarobić.
    Gowno prawda, zorganizowane formy sa dostarczane przez koncerny
    farmaceutyczne, i to lepiej zorganizowane niz ustawa wymaga.

    > I tak jest. Te duże pieniądze - zarabiają najlepsi. Prywatnie.
    Duze zarabiaja obrotni (przez duze rozumiem sume wplywow z pensji,
    prywatnej pratyki i umow o dzielo z koncernami farmaceutycznymi - na
    poziomie do 20.000 PLN miesiecznie).

    Bardzo duze: bardzo znani albo bardzo obrotni, ale sumy moga siegac
    takich kwot, ze szkoda czytelnikow grupy wkur.iac. I taka lajza jeszcze
    lezie do kamery TV i placze ze za malo ma.

    > Dalej - wiesz że średnia pensja lekarza-specjalisty w DE wynosi 8
    > tysięcy euro, a w pl - 1200?, czyli 7 razy mniej, podczas gdy np.
    > budowlańca - tylko 3 razy mniej?

    A wiesz ze lekarz w PL w cudowny sposob potrafi byc naraz w 3 miejscach
    i brac 3 pensje za nic (bo czas traci na przemieszczanie sie) i jedyny
    punkt styczny z praktyka medyczna ma w swoim prywatnym gabinecie, alebo
    na konferencji gdzie bawi sie w doktora? ;)

    > Wiesz że polski lekarz, mieszkający w Polsce, może podpisać umowę na
    > dyżury w Londynie, i zarobić na czysto 12 tysięcy pln w JEDEN
    > WEEKEND? Po odjęciu kosztów przelotu, wyżywienia itp. Dwa razy w
    > miesiącu leci na weekend tam do pracy, a przez resztę miesiąca może
    > się zająć wyszywaniem makatek.
    Może. Niech lata. Tylko ze to znacznie mniej, niz moze wyciagnac w PL,
    biorac pod uwage wszystkie zrodla dochodow jakie ma lekarz.

    > Ilu znajdziesz judymów jak zaczniesz płacić w szpitalu polskim za
    > miesiąc pracy 1500-2000 pln (bo tyle by wynosiła pensja przy składce
    > 200 pln)?

    Czekaj, czekaj, OZZL wiecznie placze, ze lekarz zarabia 1000, lekarze
    ktorych znam maja z etatu co namniej 5000 a Ty celujesz gdzie w srodek.