    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: budowa domu za pieniądze rodziców
    Date: Mon, 17 Jan 2011 09:15:59 -0600

    On 1/17/2011 3:32 AM, Albercik wrote:
    > Witam
    >
    > Jest sobie małżeństwo, oboje emeryci. Owe małżeństwo ma jedno dziecko,
    > to dziecko ma już założoną rodzinę, współmałżonka/ek(zwanymi dalej
    > "młodzi") i dzieci.
    >
    > Owi emeryci posiadają dom. W domu tym mieszkają wraz z rodziną ich
    > dziecka. Warunki lokalowe sprawiają że w owym domu jest ciasno.
    >
    > Również owi emeryci spodziewają się niebawem napływu nie małej gotówki
    > tytułem spadku. ( to uproszczenie, ale szczegóły chyba nie istotne)
    >
    > Jako że emeryci są skazani na swoje dziecko, jak i owe ich dziecko, jako
> [...]

    wersja a) prostsza i droższa i niekoniecznie bezpieczna dla rodziców.

    zanim wbijecie łopatę, rodzice i dom i kasę przepisują na młodych.
    Młodzi budują juz wówczas formalnie za swoje, a rodzice mieszkają u nich
    w ramach uzyczenia.
    Koszty notariusza jesli chodzi o darowizne i podatku od połowy (bo
    małżnonek zwolnienia podatkowego nie ma).
    Epilog) młodym zrobiło sie tak dobrze, ze swiadomością, że to już ich,
    że obecność rodziców im zaczyna przeszkadzać i mówią im, żeby sie
    wynosili bo to nie ich.

    wersja b) rodzice budują sami, a dzieci dostaną to w spadku
    wersja trudniejsza, tańsza i bezpieczniejsza

    Rodzice za kasę kupują grunt na siebie i sami zaczynają budowę.
    Dzieci fizycznie jak najbardziej mogę wszystko załatwiać od strony
    technicznej i machać łopatą, ale rachunki są na rodziców i płatne z
    konta rodziców. Pełnomocnictwo do konta do zaden problem.

    O kredyt występują wszyscy,pod hipotekę nowego domu. Bank nie powinien
    robic oporów bo ma a 4 źródła dochodów z których można zabierać ratę i
    dom w stanie surowym jako zabezpieczenie. A kredyt pewnie będzie dużo
    mniejszy niż wartośc takiego domu. Sporo rzeczy można wykańczać jak już
    sie w nim mieszka. Wiec kredyt brać tylko na doprowadzenie chaty do
    pomalowania ścian. Meble możecie kupić już później po sprzedaży domu.

    Szczegóły kredytu i rozliczenia go pomiedzy młodymi i rodzicami
    dopracuje wam za stówę najblizszy doradca podatku (bron boze pani w US),
    taz zaby US nie mógł się doczepić, ze ktoś za was spłaca kredyt, albo że
    kredyt poszedł w nie swoją właśność.
    Trudniejsze, ale da sie zrobic.