  • Data: 2003-07-09 00:04:34
    Temat: Re: bron gazowa a prawo
    Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik nurse napisał:
    > Z tego co wiem na bron gazowa nie trzeba miec pozowolenia (chodzi mi
    > dokladniej o pistolet gazowy)...

    Potrzeba pozwolenia na broń gazową. Tak jak napisal Shaql, pozwolenie
    nie jest wymagane na miotacze gazu (które tez wyglądają jak prawdziwy
    pistolet). W sumie moge sie zgodzic z opinią, że miotacz gazu to badziew
    ;)) Wygląda to tak, że strzelając z takiej zabawki, na odległość 2-4
    metrów pod dużym ciśnieniem wydobywa się chmura gazu. Ogromnym minusem
    tego rozwiązania jest to, że jeśli stoisz pod wiatr, to część tego gazu
    poleci na Ciebie... Z tego co wiem, w miotaczach imitujących pistolet
    stosuje się gaz biologiczny, który obezwładnia przeciwnika na 20-30
    minut (gość upada i raczej nie jest już groźny). Na taką broń nie
    potrzeba pozwolenia i możesz strzelac z niej bez żadnego ostrzeżenia, to
    zwykła samoobrona.

    Z drugiej strony polecam Ci natomiast gładkolufowy pistolet na kulki.
    Dobry 8-strzałowy model wykonany z metalu, idealnie imitujący prawdziwą
    broń kosztuje około 700-800 zł. Możesz załadować do niego różne typy
    śrutu, od zwykłych okrągłych kulek, poprzez turbo z zaostrzonym łebkiem
    aż po ołowiane kulki, które uderzając w coś robią w tym czymś sporą
    dziure. Z tym, że uważaj z tym. Naprawde taka bron jest bardzo
    niebezpieczna! Bawiłem sie różnymi modelami i w sumie byłem pod
    wrażeniem.. Zbije szybe, przeleci przez drewno, wbije sie w grubszy
    metal, a cieńszy po prostu potnie. W jakimś artykule przeczytałem
    kiedyś, że wystrzał z takiej broni może śmiało przebić czaszke człowieka
    i w sumie zgodze sie z tym, bo widziałem co takie cacka potrafią ;))
    Jeśli chcesz sie poczuć bezpiecznie to kup właśnie takie coś, tylko
    uważaj przy strzelaniu do ludzi, żeby kogos nie zabić. Zabijesz bandyte,
    a odpowiesz za człowieka...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl