eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu? › Re: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "mirek" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu?
    Date: Fri, 5 Dec 2008 12:31:43 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <ghb3ev$ggm$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: karusek_123.net.autocom.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1228476703 16918 77.236.2.77 (5 Dec 2008 11:31:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Dec 2008 11:31:43 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-User: groomer
    X-Antivirus: avast! (VPS 081204-0, 2008-12-04), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:566466
    [ ukryj nagłówki ]

    >> IMO słowo "sprzedał" jest tu kluczowe - co przez to rozumieć.
    >> Czy ściśle prawne znaczenie *już* zawartej umowy, czy tylko
    >> nieporozumienie z wpłatą... ale BEZ umowy (np. deklaracji
    >> sprzedawcy że sprzeda).
    >> Bo jeśli zwrot wynika z niewywiązania się z umowy, to klientowi należy
    >> się "cała kwota do garści" - o ile umowa tak stanowiła, znaczy klient
    >> MIAŁ wpłacić - ma ją dostać i tyle, możecie zanieść osobiście i nie
    >> płacić za przelew ;)
    >> Jesli zaś np. klient się pospieszył *PRZED* zawarciem umowy (lub
    >> ustaleniem jej warunków), to IMVHO mamy do czynienia z bezpodstawnym
    >> wzbogaceniem - bez zobowiązań ("winy") tego kto ma oddać.
    >> W takim układzie klient moze "przyjść i sobie odebrać".
    >> Fakt, na przelew należało uzyskać jego zgodę - że nie chce mu się
    >> przyjść i prosi żeby na jego koszt przelać :D
    >>
    >> pzdr, Gotfryd

    Klient kliknął towar w sklepie internetowym, jako płatność wybrał przelew i
    natychmiast zapłacił za towar + koszty przesyłki adekwatne do formy
    transportu. I dostał zwrot całej tej kwoty. A teraz upomina się o zwrot
    jeszcze 2 zł za przelew do nas.


    --
    mirek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1